Ponad 6 na 10 osób uważa, że ich wygląd oraz sposób, w jaki się ubiera, może mieć wpływ na ich awans i wynagrodzenie. Jednocześnie 37% menadżerów przyznaje, że mając do wyboru dwie osoby o zbliżonych kompetencjach, wybraliby tę, która ubiera się i wygląda klasycznie. Dwie trzecie rekruterów będzie mniej skłonnych do zatrudnienia kandydata, którego wizerunek w jakimś stopniu nie będzie odpowiadał ich oczekiwaniom.
Czytaj: Jak cię widzą, tak cię piszą - o wizerunku w biznesie
Aż 20% pracowników zostało skarconych za noszenie „nieodpowiedniego” stroju w pracy. Co ciekawe, kobiety były proszone przez pracodawców o noszenie „mniej różowych sukienek”, bardziej starannego makijażu, mniej młodzieżowych ubrań i spinanie włosów. 42% menadżerów przeprowadziło kiedyś nieformalną rozmowę w sprawie wyglądu pracownika. Z kolei jeden na pięciu przełożonych odbył poważną rozmowę dyscyplinującą w tej sprawie.
Jakie elementy stroju i wyglądu ankietowani uznali za niewłaściwe? Oto top 20 rzeczy nienadających się do pracy:
1. Bluzki odsłaniające brzuch
2. Zbyt głęboki dekolt
3. Minispódniczki
4. Czapka z daszkiem
5. Klapki, a zwłaszcza japonki
6. Czapka typu beanie
7. Widoczna/wystająca bielizna
8. Koszulki i bluzki z dużymi logotypami i wzorami
9. Koszulki i bluzki bez pleców
10. Przetarte dżinsy
11. Top bez ramiączek
12. Szorty
13. Wszystko, co odsłania za dużo ciała
14. Zbyt wysokie obcasy
15. Zaniedbane, długie brody
16. Widoczny piercing ciała
17. Tatuaże „na pokaz”, specjalnie odsłaniane doborem stroju
18. Nadmierna ilość makijażu
19. Buty sportowe
20. Wzorzyste krawaty
Ankieta została przeprowadzona przez Simon Jersey, europejską firmę produkującą odzież roboczą.