Tak wynika z przygotowanego przez resort pracy projektu w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy. Projekt przewiduje dwa sposoby elektronicznej rejestracji.
Pierwszą możliwością będzie rejestracja wstępna, w trakcie której bezrobotny wypełnia formularz elektroniczny przekazując za jego pośrednictwem dane potrzebne do rejestracji, a następnie dopełnia rejestracji na wyznaczonym przez powiatowy urząd pracy spotkaniu.
Drugim sposobem rejestracji jest pełna rejestracja elektroniczna, z której będą mogły skorzystać osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpis osobisty weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego.
Wniosek będzie dostępny na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy oraz za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej, o której mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Projekt został przekazany do konsultacji społecznych.
Źródło: www.rcl.gov.pl