Na portalach z ofertami pracy obserwujemy wzrost ogłoszeń dotyczących płatnych staży i praktyk. Po części to zapewne wynik coraz większych wymagań i oczekiwań samych studentów. Z drugiej strony firmy coraz świadomiej inwestują w swój kapitał ludzki, oferując płatne programy stażowe, aby wyłowić talenty, które finalnie pozostaną w organizacji. Nadal jednak wiele organizacji z różnych względów nie może zaoferować stażystom wynagrodzenia. Co mogą dać im w zamian? Jak przekonać do własnej firmy?

Zachęcający będzie jasno sprecyzowany program stażu, przygotowany w oparciu o doświadczenia i spostrzeżenia naszych byłych stażystów. Program, który będzie zawierał informacje dotyczące długości odbywania stażu, zakresu obowiązków, możliwości udziału w szkoleniach organizowanych dla pracowników firmy oraz o innych elementach mogących stanowić wartościowy element stażu. Warto też sprawdzić, czy nasze ogłoszenie trafi do odpowiedniej grupy odbiorców. Może potrzebny będzie dodatkowy kontakt z uczelniami, biurami karier, jakiś niestandardowy pomysł na promocję firmy i programu stażu.

Więcej: www.hrstandard.pl/2016/05/10/co-gdy-firmy-nie-stac-na-platne-staze

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 11 maja 2016 r.