Jak pokazują wyniki badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016”, przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, okoliczności, które przedsiębiorstwa wykorzystują do budowania lojalności i zaangażowania personelu, nie zmieniają się od lat – najczęściej pracownicy otrzymują świadczenia pozapłacowe w związku z najważniejszymi świętami w Polsce. Spośród nich Wielkanoc wybiera ponad połowa działających na polskim rynku firm (51%), co sprawia, że zajmuje ona drugie, po Bożym Narodzeniu miejsce pod względem okazji do obdarowywania pracowników. 

Jak motywować?

Wielu pracodawców zastanawia się, jaki motywator będzie najlepszy i spełni swoje zadanie, czyli będzie budować zaangażowanie i lojalność wszystkich zatrudnionych. Zdecydowana większość, bo trzy czwarte polskich firm (74%), najchętniej wręcza swoim pracownikom podarunki, a także wybiera świadczenia wpływające na ich samopoczucie (53%). Nie sposób jednak wybierać prezenty dla każdego pracownika z osobna. Dlatego firmy szukają rozwiązań, które z jednej strony będą uniwersalne, a z drugiej trafią w indywidualne gusta zatrudnionych. Najczęściej są to Karty i Kupony Podarunkowe, które każdy z pracowników, niezależnie od płci, wieku czy sytuacji życiowej wykorzysta w optymalny dla siebie sposób. 

Czytaj: Atrakcyjne benefity kuszą pracowników

 - Kluczem do skutecznej motywacji pracownika jest wybór takiego motywatora, który spełni oczekiwania pracodawcy i będzie atrakcyjny dla każdego pracownika z osobna. Kupony i Karty Sodexo stały się symbolami świątecznych prezentów, bo wybór finalnego podarunku pozostawiają samym zatrudnionym, dzięki czemu firma zyskuje gwarancję zadowolenia pracowników i pewność, że pieniądze wydane na motywację zostały skutecznie zainwestowane – wyjaśnia Magdalena Słomczewska-Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services. 

Prezent z wartością dodaną

Kupony i Karty Podarunkowe są jednymi z najczęściej wybieranych świadczeń, ponieważ dzięki największej w Polsce sieci punktów akceptujących sprawiają, że każdy z obdarowanych pracowników zrealizuje je w taki sposób, który sprawi mu największą satysfakcję. Wartością dodaną jest pakiet atrakcyjnych promocji, który podwyższa faktyczną siłę nabywczą Kuponów czy Kart. Rabaty sięgają nawet 55 procent, co sprawia, że są one dla pracowników zdecydowanie atrakcyjniejszą formą motywacji, niż dodana do pensji gotówka. Wszystkim rozwiązaniom Sodexo Benefits and Rewards Services towarzyszą również  internetowe ułatwienia dla pracowników, które dają im swobodny dostęp do promocji, kontrolę salda i historii transakcji. Na stronie internetowej  i w aplikacji mobilnej Sodexo Dla Ciebie, użytkownicy Kuponów i Kart Podarunkowych mogą sprawdzić aktualne promocje, pobierać rabaty i realizować eKupony Promocyjne przy użyciu telefonu. Dodatkowo Karta Podarunkowa gwarantuje pracodawcy realne korzyści finansowe – finansowana z ZFŚS, jest zwolniona z podatku dochodowego do kwoty 380 złotych na pracownika w roku podatkowym.

Zobacz: Motywacja na miarę potrzeb – polski rynek świadczeń pozapłacowych

Z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016 wynika, że święta to idealny moment dla pracodawców, by powiedzieć zatrudnionym, że są ważni i cenni dla firmy. Doskonałym pomysłem jest wręczenie wszystkim pracownikom podarunku z tej okazji, warto jednak pamiętać, że aby spełnił swój cel, czyli skutecznie zmotywował pracownika i budował jego zaangażowanie, musi być atrakcyjny, a najlepiej wybrany przez samych zatrudnionych, bo kto, jak nie oni najlepiej wiedzą, co motywuje ich do efektywniejszej pracy.  

Źródło: Sodexo Benefits and Rewards Services