Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions w grudniu 2011 roku, dla ponad 31% organizacji Wielkanoc jest okazją do przyznania świadczeń pozapłacowych.

Oznacza to wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Pracodawcy nie tylko celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta, ale koncentrują się też na ich indywidualnych potrzebach. Sezonowość wręczania bonów podarunkowych od wielu lat się nie zmienia, nadal najczęstszą okazją do przyznania pracownikom gratyfikacji czy podarowania upominków są święta. Bardzo popularną formą świątecznych prezentów przekazywanych przez pracodawców pozostają paczki i bony podarunkowe. Według badań ponad 1/3 wszystkich polskich firm wręcza pracownikom kupony, które stały się już elementem świątecznej tradycji praktykowanej przez różne instytucje, bez względu na wielkość czy pochodzenie organizacji.

Wyniki badań wskazują, iż dla niemal 68% organizacji Boże Narodzenie jest okazją do wręczenia świadczeń pozapłacowych, następny w kolejności jest okres wakacyjny oraz Wielkanoc, którą wymieniło aż 31% firm. To wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 20 marca 2012r.