Chcą jeździć autami do pracy, rezydować we własnych gabinetach i mieć codzienny, osobisty kontakt z kolegami w pracy - byle nie do zbyt późna, ponieważ równowaga praca-życie jest ich głównym celem kariery. Brzmi jak Baby Boomer lub nawet Generacja X? Przeciwnie, to zawodowe preferencje wyrażone przez ponad 770 przedstawicieli Generacji Z (urodzonej w latach 1990-1999) w badaniu przeprowadzonym ostatnio przez Roberta Halfa i Enactus.

Pięć zaskakujących spostrzeżeń z tego badania:

Projekty otwartego planu? Gorące start-upy? Nie, to grupa bardziej z Mad Men niż Silicon Valley

41% opisuje średnie organizacje jako idealne środowisko pracy, następnie są duże organizacje (38%). Tylko 14% wymienia start-upy.

45% respondentów woli pracować w gabinecie a komunikacja twarzą w twarz jest preferowana przez 74%.

Nie do końca buzują młodzieńczym optymizmem. Poznaj generację "sprawdzianu rzeczywistości".

75% uważa, że muszą pracować ciężej w porównaniu do ostatnich pokoleń, aby mieć satysfakcjonujące i spełnione życie zawodowe.

Równoważenie pracy i osobistych zobowiązań było na topie celów przyszłej kariery 28% respondentów, następnie zarobki (26%) i znalezienie stałej pracy (23%).

Może nie marzą o nagrodach jubileuszowych za pracę w danej firmie, ale chcą w niej zostać dłużej i szybko piąć się po szczeblach kariery.

Generacja Z oczekuje, że będzie pracować dla średnio czterech spółek przez całe życie.

32% procent uważa, że będą zarządzać pracownikami w środowisku korporacyjnym w ciągu najbliższych 5 lat.

Jedna z trzech osób chciałaby przejść na emeryturę w wieku 60 lat, ale tylko 17% uważa, że będzie to możliwe.

Zapomnij o wymyślnych nazwach stanowisk, młodzi chcą więcej odpowiedzialności i uczciwego szefa

Możliwość rozwoju kariery to najczęściej wymieniany priorytet - 64% respondentów plasowało ją w głównej trójce. Imponujące stanowisko było uznawane jako priorytet tylko przez 3%.

Uczciwość i rzetelność były najwyżej cenionymi cechami u szefa dla 38% .

Więcej: www.hr.blr.com/HR-news/HR-Administration/HR-Management/5-surprising-insights-Generation-Z

Źródło: www.hr.blw.com, stan z dnia 31 sierpnia 2015 r.