W 2016 r. rynek nieruchomości mieszkaniowych był w znacznej mierze napędzany przez tzw. segment popularny, czyli mieszkania dwu, trzypokojowe o relatywnie niewielkich metrażach i lokalizacjach oddalonych od centrum miasta.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również mniejsze mieszkania z przeznaczeniem pod wynajem usytuowane bliżej centrum, w sąsiedztwie węzłów komunikacyjnych.

Podczas, gdy pierwszy trend był wyraźnie wspierany przez dostępność programu MdM, drugi miał bezpośredni związek z niskimi stopami procentowymi i rekordowo wysokim poziomem rentowności najmu. Nabywcy coraz częściej decydowali się na wycofanie środków z depozytów bankowych i lokowali kapitał w
inwestycję w nieruchomości.

W 2016 r. niezmiennie lokalizacja, zaraz obok ceny, pozostała najważniejszym kryterium wyboru mieszkania przez nabywców. Preferencje dot. lokalizacji często różnią się ze względu na przeznaczenie lokalu. I tak osoby kupujące mieszkania z myślą o ich późniejszym wynajęciu zwracają szczególną uwagę na to, czy inwestycja znajduje się w pobliżu centrów biznesowych, ośrodków akademickich albo w bezpośrednim sąsiedztwie dobrze rozbudowanej siatki komunikacyjnej.

Źródło: FIBARO