W ramach rozpoczynających się prac na stacji Żyrardów przeprowadzona zostanie kompleksowa modernizacja układu torowego na stacji. Sam przystanek wyposażony zostanie w dwa perony, jedno- oraz dwukrawędziowy. Zdemontowana zostanie także istniejąca kładka nad torowiskiem, która, w celu poprawy komfortu podróżnych, zostanie zastąpiona nowym przejściem podziemnym. Istniejące już przejście podziemne będzie przebudowane i wyremontowane. Dodatkowe prace na stacji Żyrardów obejmą również modernizację sieci trakcyjnej, automatyki oraz odwodnienia torowisk.


Mając na uwadze bezpieczeństwo pasażerów oraz kierowców, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zgodnie z porozumieniem z gminą Jaktorów, wybuduje dwupoziomowe skrzyżowanie linii kolejowej z drogą publiczną w Chylicach, gdzie ul. Kukuczki zostanie połączona pod torami z ul. Władysława Jagiełły. Ponadto gmina Jaktorów zobowiązała się do budowy we własnym zakresie dróg gminnych: ul. Władysława Jagiełły, ul. Parkowej w miejscowości Chylice Kolonia oraz Chylice, co zapewni wygodne połączenie z drogą powiatową Nr 1515W przez ul. Pomorską położoną w Jaktorowie.


Główne cele modernizacji w gminie Jaktorów to przede wszystkim podniesienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego, a także zapewnienie mieszkańcom okolicznych miejscowości wygodnego dostępu do przestrzeni publicznej gminy.


W IV kwartale 2013 roku rozpocznie się modernizacja odcinków: Warszawa Włochy – Pruszków, Pruszków – Grodzisk Mazowiecki, a także stacji w Pruszkowie oraz Grodzisku Mazowieckim.


Prace modernizacyjne na odcinku Żyrardów – Radziwiłłów Mazowiecki zostały rozpoczęte z początkiem czerwca tego roku. Zakres robót obejmuje: opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, ziemnych, torowych, odwodnieniowych, wyposażenia w urządzenia automatyki oraz wymianę sieci trakcyjnej. Ponadto zostaną przebudowane bądź wyremontowane istniejące mosty, a dotychczasowe perony wyspowe m.in. na stacjach Sucha Żyrardowska i Jesionka będą zastąpione naprzemianległymi peronami jednokrawędziowymi.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Po modernizacji prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu ze stolicy do Skierniewic skróci się z 41 do 30 minut, a podróż do Łodzi zajmie niewiele ponad 70 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.


Zakończenie prac na odcinku Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki przewidziano na IV kwartał 2014. Ostateczne zakończenie kontraktu jest planowane na III kwartał 2015 roku. Modernizacja ponad 57 kilometrowego odcinka Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice) będzie
kosztowała ponad 1 mld zł.