Zarządca infrastruktury tylko w okolicy Głogowa przeznaczył na poprawę tej linii prawie 100 mln zł.
PLK przebuduje dwa wiadukty, most oraz przepust położone pomiędzy Zieloną Górą a Czerwieńskiem. Zasadniczym efektem prac będzie zwiększenie wytrzymałości obiektów oraz przystosowanie ich do kursowania pociągów z prędkością do 120 km/godz.
Pozwoli to na sprawne prowadzenie m.in. ciężkich składów towarowych. Skróci się czas podróży i zapewniony będzie płynny przejazd, co – szczególnie w przypadku pociągów cargo, wpływa na ograniczenie kosztów transportu. To bardzo istotne, gdyż Nadodrzanka stanowi jedną z głównych tras dla ruchu towarowego pomiędzy Śląskiem a portami w Szczecinie i Świnoujściu.
Umowę podpisano 15 marca br. Wartość prac objętych umową wynosi blisko 5 mln zł brutto. Zakończenie zadania, realizowanego przez STRABAG Sp. z o.o., planowane jest do końca listopada 2016.
Przebudowa wiaduktów to tylko jedno z zadań PLK na nadodrzańskiej trasie. 100 mln zł przeznaczył zarządca infrastruktury na prace na dolnośląskim odcinku linii nr 273, Rudna Gwizdanów – Głogów – Bytom Odrzański, rozpoczęte już w 2015 r. Trwa tam modernizacja torów, peronów i wiaduktów.
Dowiedz się więcej z książki | |
Ustawa o transporcie kolejowym. Komentarz
|
Efektem prac będzie szybsza jazda pociągów; zostaną zlikwidowane ograniczenia prędkości wprowadzone ze względu na zły stan toru. Pociągi pojadą do 120 km/godz., a tor zostanie przystosowany do prowadzenia ciężkich składów towarowych o maksymalnym nacisku na oś 221 kN.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe