Pytanie
Urząd skarbowy w wyniku kontroli podważył prowadzenie ewidencji przychodów przez biuro rachunkowe. Podatnik rozlicza się w formie ryczałtu i jest podatnikiem VAT. Podatnik w 2007 r. uzyskał przychód tylko w kwietniu.
W kwietniu dokonano wpisu do ewidencji przychodów na podstawie faktury VAT i wydrukowano zestawienie zgodne ze wzorem za kwiecień. Urząd skarbowy uznał, że naruszono art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - dalej u.z.p.d. oraz § 10 ust. 1 i § 12 ust. 1 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - dalej r.p.e.p., ponieważ za pozostałe miesiące nie była drukowana ewidencja przychodów.
Na podstawie jakich dowodów biuro rachunkowe powinno prowadzić zapisy w ewidencji przychodów w miesiącach, w których nie było podstaw do dokonania zapisów?