To właśnie oszczędności finansowe są głównym motywem kampanii poświęconej promocji budownictwa energooszczędnego i pasywnego oraz instalacji odnawialnych źródeł energii (OZE), które można zastosować przy budowie lub remoncie domu. Kampania jest skierowana przede wszystkim do osób w wieku 25-54 lata planujących budowę lub remont domu/mieszkania, ale także do inwestorów, wspólnot mieszkaniowych oraz architektów. Prowadzona jest za pośrednictwem internetu i prasy: w prasie obejmuje tytuły o charakterze opiniotwórczym oraz czasopisma poświęcone tematyce wnętrzarskiej i budowlanej, a w internecie została stworzona strona www.oszczedzam-energie.pl. Ponadto, w ramach projektu, na jesieni 2013 roku w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, były emitowane dwa spoty wyreżyserowane przez Wojciecha Smarzowskiego, dotyczące oszczędzania energii cieplnej w domu, w których Stanisław Tym zachęcał do prostych, codziennych zachowań, które przekładają się na oszczędzanie ciepła w mieszkaniu, i w związku z tym na niższe rachunki za ogrzewanie.

 

(www.mos.gov.pl)