PytanieUrząd gminy powierzył swoim jednostkom środki trwałe oraz pozostałe środki trwałe do używania, które są wprowadzone do ksiąg rachunkowych i...
Pytanie
Urząd gminy powierzył swoim jednostkom środki trwałe oraz pozostałe środki trwałe do używania, które są wprowadzone do ksiąg rachunkowych i ksiąg inwentarzowych urzędu gminy. Właścicielem budynku każdej jednostki jest urząd gminy.
W jaki sposób urząd gminy powinien przeprowadzić inwentaryzację tego majątku?
Czy wystarczy zarządzić inwentaryzację na podstawie zarządzenia wójta o przeprowadzeniu inwentaryzacji w tych jednostkach drogą spisu z natury?
Czy przesłać pisma do tych jednostek z prośbą o przeprowadzenie inwentaryzacji składników majątkowych i powiadomienie urzędu o wynikach tego spisu np. poprzez przesłanie egzemplarzy arkuszy spisowych?
Czy prawidłowe będzie działanie, gdy urząd prześle pisma do tych jednostek z prośbą o potwierdzenie majątku, podając w nim nazwę składnika, ilość i wartość?
Jakie osoby powinien wskazać wójt by przeprowadziły inwentaryzację?
Czy mogą to być pracownicy urzędu czy osoby z poza urzędu?
Jakie kroki powinien podjąć urząd by inwentaryzacja została przeprowadzona prawidłowo?