Raport „Nowi poszukujący w internecie – kim są oraz w jaki sposób szukają nieruchomości” został opracowany na podstawie danych na temat sposobu korzystania przez użytkowników portalu Nieruchomosci-online.pl, a także badań na temat hierarchii wartości i priorytetów pokolenia milenialsów.

Do pokolenia milenialsów, zwanego również pokoleniem Y, należą osoby urodzone w latach 1981-1991. Jest to grupa liczniejsza niż starsze pokolenie X. Milenialsi przywiązują mniejszą wagę niż poprzednie pokolenie do dóbr materialnych i luksusowych. Za to bardziej dbają, aby zachować zdrowe proporcje między pracą i życiem prywatnym.

Pokolenie to różni się także sposobem korzystania z internetu. Młodzi Polacy traktują go jako źródło więzi, rozrywki, relaksu, porad i inspiracji, a nie jako narzędzie pomocne w pracy (jak w przypadku pokolenia X). Charakterystyczne dla tej grupy jest również to, że jest stale obecna w mediach społecznościowych, a internet traktuje jako coś obecnego od zawsze.

Dowiedz się więcej z książki
Spółdzielnie mieszkaniowe. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Wedle danych Nieruchomosci-online.pl, osoby w wieku 25-35 lat stanowią już 36,11 proc. wszystkich obecnie aktywnie poszukujących nieruchomości. Jednak grupa ta szybko rośnie, bo jest zasilana przez dzisiejszych osiemnasto- i dwudziestolatków, których system wartości i sposób korzystania z internetu są zbliżone do przedstawicieli pokolenia Y. Łącznie Polacy w wieku 18-35 lat stanowią blisko 54 proc. wszystkich potencjalnych nabywców na rynku nieruchomości.

Dla milenialsów wybierających nieruchomość, bardzo ważne jest sąsiedztwo, bliskość szkół oraz dostęp do szybkiego internetu. W znalezieniu wymarzonej nieruchomości oczekują pomocy, która zostanie im udzielona w bezpośrednim kontakcie z pośrednikiem lub właścicielem nieruchomości.

Charakterystyczne dla tej grupy jest bowiem to, że coraz więcej z nich nieufnie podchodzi do wszystkiego, co mówi firma czy organizacja, postrzegając to jako próbę nakłonienia do zakupu. Wolą komunikować się z realnymi, prawdziwymi ludźmi.

Jednocześnie młodzi Polacy traktują jako oczywiste, że powinni mieć dostęp do ofert nieruchomości za pośrednictwem każdego urządzenia mobilnego, a nie tylko przez komputer.

Młodzi Polacy, szukając nieruchomości, robią to sekwencyjnie, tzn. zaczynają przeglądanie ogłoszeń nieruchomości na komputerze w trakcie pracy (klikając np. na oferty, jakie otrzymali z serwisu nieruchomości), aby dokończyć tę czynność w domu, w godzinach wieczornych.

Dowiedz się więcej z książki
Treść i charakter prawny umowy deweloperskiej
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł

 

Charakterystyczna dla tej grupy jest też symultaniczność, czyli jednoczesne wyszukiwanie informacji na wielu urządzeniach. Przykładem takiego zachowania może być sytuacja, gdy użytkownik zobaczy reklamę inwestycji deweloperskiej w telewizji i aby pozyskać więcej informacji na jej temat, sięga po smartfon lub tablet.

Komentarz – Michał Kurczycki, Prezes Zarządu firmy NNV, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl:
„Redefinicja priorytetów, zmiana zachowań nowego pokolenia, w szczególności jego interakcji w internecie, otwierają przed pośrednikami nowy wymiar promocji usług, który opiera się o bezpośrednią komunikację. Grupa wkraczająca powoli na rynek nieruchomości właśnie takiej komunikacji oczekuje. Wymaga to jednak od pośredników poświęcenia większej ilości czasu i bardziej indywidualnej aktywności.

Również portale z ogłoszeniami nieruchomości powinny dostosowywać się do zmieniających się wzorców zachowań użytkowników i ich wymagań. Stąd konieczność posiadania przez portale nieruchomości takich funkcji, jak np. dostępność oferty na każdym urządzeniu czy umożliwienie natychmiastowego, bezpośredniego kontaktu z osobą odpowiedzialną za ofertę nieruchomości. Ci pośrednicy, którzy szybciej rozszyfrują nowe pokolenie, zyskają przewagę konkurencyjną, którą trudno może być nadrobić.”
Źródło: Nieruchomości-online.pl