Odpowiedź:
Budowa pomostu, może choć nie musi zostać zakwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Zbyt mało jest informacji, aby udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w tym konkretnym przypadku taki charakter będzie miało przedsięwzięcie.

Uzasadnienie:
Budowa pomostu, może choć nie musi zostać zakwalifikowana jako przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Zbyt mało jest informacji, aby udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy w tym konkretnym przypadku taki charakter będzie miało przedsięwzięcie. Zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 63 rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zalicza się takie rodzaje przedsięwzięć, jak przystanie śródlądowe:
a) dla nie mniej niż 10 statków, w tym statków używanych wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji,
b) wykorzystujące linię brzegową na długości większej niż 20 m.

Definicja przystani śródlądowych została zamieszczona w art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej – dalej u.ż.ś. Zgodnie z tym przepisem port lub przystań to akwen i grunt oraz związana z nimi infrastruktura, znajdująca się w granicach portu lub przystani. Charakterystyczne jest to, że przytoczona definicja ustawowa nie wprowadza żadnych szczególnych wymogów dotyczących infrastruktury, jaką powinny posiadać port śródlądowy albo przystań śródlądowa. Zatem przystań śródlądowa obejmująca akwen i grunt może posiadać infrastrukturę w postaci samego pomostu.

W związku z powyższym istotne są dodatkowe ustalenia, w celu stwierdzenia, czy planowany pomost ma służyć dla nie mniej niż 10 statków i czy przystań ma wykorzystywać linię brzegową na długości większej niż 20 m. Sama długość pomostu (24 metry) może wskazywać na to dla jakiej ilości statków ma służyć, przy czym chodzi również o statki używane wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji. Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 u.ż.ś. statek to urządzenie pływające o napędzie mechanicznym lub bez napędu mechanicznego, w tym również prom, wodolot i poduszkowiec, przeznaczone lub używane na śródlądowych drogach wodnych do:
a) przewozu osób lub rzeczy,
b) pchania lub holowania,
c) inspekcji, nadzoru nad bezpieczeństwem ruchu żeglugowego lub szkolenia,
d) ratowania życia lub mienia,
e) połowu ryb,
f) wykonywania prac technicznych, utrzymania szlaków żeglugowych lub eksploatacji złóż kruszyw,
g) uprawiania sportu lub rekreacji,
h) celów mieszkalnych, biurowych, gastronomicznych, hotelowych lub warsztatowych, a także jako przystanie pływające, doki lub zakłady kąpielowe.

Poza tym należy ustalić na jakiej długości przystań (pomost) ma wykorzystywać linię brzegową i czy przekroczy 20 metrów.