Pytanie
Prowadzę biuro rachunkowe na podstawie certyfikatu Ministra Finansów. Jeden z moich klientów wprowadził aportem do spółki z o.o. przedsiębiorstwo osoby fizycznej, traktując ten aport jako przekształcenie przedsiębiorstwa osoby fizycznej, zażyczył sobie aby stosować ciągłość rozliczeń. Polegało to na tym, że z rachunku bankowego prywatnej firmy, po dniu jej likwidacji przelewy robiła spółka, choć nie zmieniono nazwy właściciela. Wszystkie faktury kosztowe dotyczące prywatnej firmy miały być księgowane w koszty spółki, również odliczany miał być VAT naliczony. Wynagrodzenia pracowników, oraz inne zobowiązania prywatnej firmy wypłacone zostały przelewem z konta używanego przez spółkę.
Tłumaczyłam klientowi, że postępuje nieprawidłowo, ale nie chciał słyszeć o innym sposobie rozliczenia aportu przedsiębiorstwa. Napisał mi oświadczenie, że jest to na jego odpowiedzialność.
Czy nie będę miała problemów w przypadku kontroli tej firmy?