united kingdom
ukraine

Zmiana organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA
z dnia 1 czerwca 1953 r.
w sprawie zmiany organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.

W celu dostosowania struktury organizacyjnej służby wodno-melioracyjnej do potrzeb, wynikających szczególnie w zakresie zagospodarowania pomelioracyjnego oraz konserwacji i eksploatacji urządzeń wodno-melioracyjnych, na podstawie § 10 uchwały nr 768 Rady Ministrów z dnia 3 listopada 1951 r. w sprawie organizacji terenowej służby wodno-melioracyjnej zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się następującą organizację wewnętrzną wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych:

Do dyrektora (D) należy kierownictwo i nadzór nad wojewódzkim zarządem wodno-melioracyjnym (WZWM).

Dyrektorowi podlegają bezpośrednio:

1)
oddział planowania (DP) obejmujący sprawy: planów melioracyjnych kwartalnych, rocznych i wieloletnich, analizy wykonania planów finansowo-gospodarczych, analizy planów środków i usług, wskaźników ekonomicznych, technicznych, finansowych, sprawozdawczości;
2)
oddział finansowo-księgowy (DF) obejmujący sprawy: planów finansowych i budżetów, analizy sprawozdań z wykonania planu finansowego, bankowe oraz księgowości, list płacy, planów kasowych oraz realizacji i kontroli kosztów utrzymania WZWM;
3)
samodzielny referat wodno-prawny (DW) obejmujący sprawy: wodno-administracyjne, wodno-prawne oraz nadzoru administracyjnego nad spółkami wodnymi (związkami wałowymi), nadzoru nad referatami wodno-prawnymi;
4)
samodzielny referat organizacji, zatrudnienia i płac (DO) obejmujący sprawy: planów zatrudnienia i funduszu płac, premii, nadzoru nad właściwym stosowaniem ustawodawstwa pracy i układów zbiorowych, nadzoru nad realizacją funduszu płac, nagród, prac zleconych, współzawodnictwa, organizacyjne, etatów, skarg i zażaleń, krytyki prasowej, zarządzeń poinspekcyjnych, akcji socjalnej;
5)
samodzielny referat kadr i szkolenia (DK) obejmujący sprawy: osobowe oraz ewidencji i sprawozdawczości osobowej pracowników WZWM i rejonowych kierownictw robót wodno-melioracyjnych (samodzielnych warsztatów remontowych), dyscypliny pracy, szkoleniowe (analiza potrzeb, organizacja kursów krótko- i średnioterminowych według wytycznych Centralnego Zarządu Wodnych Melioracji);
6)
oddział administracyjno-gospodarczy (DA) obejmujący sprawy: administracji nieruchomości, kancelaryjne, inwestycyjne (kwater robotniczych), obsługi gospodarczej, administracji samochodami WZWM;
7)
główny inżynier, zastępca dyrektora (T) sprawujący kierownictwo pracami jednostek technicznych WZWM oraz nadzór techniczny nad podległymi rejonowymi kierownictwami robót wodno-melioracyjnych (samodzielnymi warsztatami remontowymi); głównemu inżynierowi podlegają bezpośrednio:
a)
oddział techniczno-produkcyjny (TP) obejmujący sprawy: dokumentacji technicznej, normowania pracy, organizacji robót, współzawodnictwa, torfowe, akcji przeciwpowodziowej, sprawozdawczości produkcyjnej, instruktażu i inspekcji w terenie w zakresie: a) studiów, pomiarów i projektów, b) normowania pracy, c) organizacji robót i techniki wykonawstwa, d) współzawodnictwa, e) bezpieczeństwa i higieny pracy; sprawy racjonalizacji i wynalazków, analizy metod pracy w zakresie robót wodno-melioracyjnych i łąkarskich; oddziałowi techniczno-produkcyjnemu podporządkowany jest starszy inżynier do spraw konserwacji i eksploatacji, obejmujący sprawy: organizacji, nadzoru i instruktażu w zakresie eksploatacji urządzeń wodno-melioracyjnych, nadzoru technicznego nad spółkami wodnymi i związkami wałowymi;
b)
główny mechanik (TM) obejmujący sprawy: nadzoru nad eksploatacją i konserwacją sprzętu, instruktażu i nadzoru nad sprzętem w terenie, sprawozdawczości oraz analizy produkcji warsztatów i kosztów remontów;
c)
oddział zagospodarowania pomelioracyjnego (TZp) (starszy inżynier do spraw zagospodarowania pomelioracyjnego) obejmujący sprawy: organizacji zagospodarowania użytków zielonych i ich pielęgnacji, instruktażu i inspekcji terenowych w zakresie stosowania właściwych metod agrotechniki łąkarskiej;
d)
referat zaopatrzenia materiałowo-technicznego (TZ) obejmujący sprawy: planów zaopatrzenia, ich realizacji i sprawozdawczości, organizacji, nadzoru i kontroli gospodarki. materiałowej i magazynowej, nadzoru nad upłynnianiem remanentów;
e)
inspektor transportu (TTr) obejmujący sprawy: transportu i zaopatrzenia w środki transportowe, instruktażu w zakresie konserwacji taboru, analizy kosztów transportu.
§  2.
Ramowy schemat organizacyjny WZWM przedstawia załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  3.
Traci moc zarządzenie nr 20 Ministra Rolnictwa z dnia 25 stycznia 1952 r. w sprawie organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

SCHEMAT ORGANIZACYJNY WOJEWÓDZKIEGO ZARZĄDU WODNO-MELIORACYJNEGO

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Będzie elektroniczna dokumentacja w zakresie urodzeń i zgonów

Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.

Grażyna J. Leśniak 12.05.2025
Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1953.A-75.904

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Zmiana organizacji wewnętrznej wojewódzkich zarządów wodno-melioracyjnych.
Data aktu: 01/06/1953
Data ogłoszenia: 20/08/1953
Data wejścia w życie: 20/08/1953