Ogłoszenie o naborze CONS/AD/097.

OGŁOSZENIE O NABORZE CONS/AD/097

(2011/C 361 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2011 r.)

Informacje ogólne

Jednostka Służba Prawna, Dyrekcja 5 "Wymiar Sprawiedliwości i Sprawy Wewnętrzne"

Lokalizacja Bruksela

Nazwa stanowiska Dyrektor

Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania AD 14

Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa SECRET UE (tajne w UE)

Termin zgłoszeń: 12 stycznia 2012 r.

O nas

Służba Prawna zapewnia Radzie doradztwo prawne. Pomaga Radzie, jej organom przygotowawczym, prezydencji i Sekretariatowi Generalnemu czuwać nad legalnością i jakością redakcyjną aktów Rady. Wykazując się w odpowiednich przypadku kreatywnym podejściem, przyczynia się - we współpracy z innymi działami Rady - do znajdowania legalnie poprawnych i politycznie akceptowalnych rozwiązań. Służba Prawna także reprezentuje Radę w postępowaniu przed sądami Unii Europejskiej. Stałym celem Służby Prawnej jest dostarczanie na czas opinii prawnych cechujących się pełnym respektem wobec prawa, bezstronnością i klarownością.

Co proponujemy

Oferujemy eksponowane stanowisko w jednej z najważniejszych instytucji europejskich - kierowanie dyrekcją "Wymiar Sprawiedliwości i Sprawy Wewnętrzne" w Służbie Prawnej Rady. Od wybranego kandydata oczekujemy istotnej pomocy w opracowywaniu i rozwijaniu ustawodawstwa UE z dziedziny wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych. Kandydat będzie pracował w bardzo ambitnych warunkach politycznych i prawnych, prowadził i motywował wielokulturowy zespół doradców i asystentów, często będzie miał okazję wykazać się umiejętnością wyznaczania i realizowania celów, podejmowania rozsądnych decyzji oraz sprawnego kierowania zespołem. Oprócz tego czeka na niego atrakcyjne wynagrodzenie.

Charakter stanowiska

Dyrektor będzie zarządzać - z ramienia dyrektora generalnego - swoją dyrekcją i doradzać w dziedzinach jej podlegających. Będzie świadczyć doradztwo prawne na wysokim szczeblu - w formie pisemnej bądź ustnej - w dziedzinach podlegających dyrekcji.

Zadania

Z ramienia dyrektora generalnego zarządzać dyrekcją, organizować jej działalność oraz wspierać i motywować pracowników,
służyć Radzie, Coreperowi lub innym organom przygotowawczym oraz Sekretarzowi Generalnemu Rady - z własnej inicjatywy bądź na żądanie - doradztwem oraz opiniami pisemnymi lub ustnymi na wysokim szczeblu w kwestiach prawnych i instytucjonalnych,
doradzać prezydencji i/lub Sekretariatowi Generalnemu Rady co do prawnych aspektów określonego zagadnienia i tym samym przyczyniać się do znajdowania rozwiązań legalnie poprawnych i akceptowalnych dla danej instancji oraz prowadzić analizy na wysokim szczeblu w dziedzinach podlegających dyrekcji,
reprezentować jednostkę na szczeblu dyrektorskim zarówno w Sekretariacie Generalnym Rady, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w kontaktach z prezydencją oraz w kontaktach z innymi instytucjami,
dbać o jakość usług i produktów dyrekcji,
profesjonalnie zarządzać zasobami dyrekcji,
dbać o skuteczną komunikację i współpracę w dyrekcji oraz o skuteczną komunikację i współpracę z innymi działami Sekretariatu Generalnego Rady,
śledzić prace Rady, Coreperu, a w razie potrzeby - innych organów przygotowawczych, brać udział w posiedzeniach, a w stosownym przypadku w briefingach i/lub negocjacjach mających prowadzić do kompromisu lub do znalezienia rozwiązania,
wspomagać Radę Europejską bądź Radę i reprezentować je w sporach prawnych, a w stosownym przypadku - w sprawach przed sądami UE.

Wymagane kompetencje

Szeroka wiedza o prawie UE,
dostateczna wiedza o funkcjonowaniu i procedurach Unii Europejskiej,
kluczowa na tym stanowisku jest wiedza związana z wymiarem sprawiedliwości i sprawami wewnętrznymi,
podejmowanie odpowiednich działań z własnej inicjatywy,
kreatywność,
umiejętność pracy w międzynarodowym i wielokulturowym środowisku,
zdolności dyplomatyczne i umiejętności komunikacyjne,
kluczową kompetencją na tym stanowisku jest komunikacja interpersonalna,
umiejętność utrzymywania dobrych relacji roboczych z wieloma partnerami,
umiejętności zarządcze: zarządzanie pracą i zasobami, znajomość instytucji, decyzyjność, przywództwo, rozwój pracowników,
doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz zadowalająca znajomość drugiego spośród tych języków - w stopniu niezbędnym do wykonywania otrzymanych zadań. W praktyce ze względu na obszary działań niezbędna jest znajomość przynajmniej języka francuskiego i angielskiego.

Warunki przyjęcia zgłoszenia

Kandydaci muszą spełniać następujące warunki:

posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystać z pełni praw obywatelskich,
mieć uregulowane wszelkie obowiązki wynikające z przepisów o służbie wojskowej,
odznaczać się nieposzlakowanym charakterem niezbędnym do wypełniania obowiązków służbowych,
posiadać albo udokumentowane dyplomem wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów wyższych (jeżeli zwykły czas trwania takich studiów wynosi co najmniej cztery lata), albo udokumentowane dyplomem wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów wyższych i stosowne co najmniej roczne doświadczenie (jeżeli zwykły czas trwania takich studiów wynosi co najmniej trzy lata),
legitymować się co najmniej piętnastoletnim doświadczeniem zawodowym, w tym co najmniej pięcioma latami kierowania dużą jednostką administracyjną, oraz doświadczeniem w faktycznym sprawowaniu funkcji zarządczych i organizacyjnych.

W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać wszystkie te warunki.

Procedura wyboru

Procedura wyboru będzie przebiegać zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej(1). Organowi powołującemu będzie pomagać w wyborze specjalnie utworzona komisja selekcyjna. Będzie ona mieć za zadanie sporządzić listę najlepszych kandydatów. Komisja ta najpierw zapozna się z kwalifikacjami i doświadczeniem kandydatów, a następnie zaprosi wybranych kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną.

Zgłoszenia

Zgłoszenia należy przesłać pocztą (najlepiej listem poleconym) na adres: Recruitment Service, General Secretariat of the Council of the European Union, Rue de la Loi/Wetstraat 175, 1048 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIE, w terminie do dnia 12 stycznia 2012 r. Decyduje data stempla pocztowego.

Rozpatrywane będą tylko kompletne zgłoszenia, zawierające:

a)
formularz aplikacyjny (Annex 3/Annexe 3) należycie wypełniony, opatrzony datą i podpisany (z własnoręcznym podpisem);
b)
list motywacyjny wraz ze szczegółowym życiorysem w języku angielskim lub francuskim - najlepiej w formacie Europass (http://europass.cedefop.europa.eu); w życiorysie kandydat powinien uwzględnić całą karierę zawodową i wypunktować m.in. swoje kwalifikacje, znajomość języków, doświadczenie oraz obecne obowiązki; oraz
c)
dokumenty poświadczające dyplom i doświadczenie zawodowe (tylko kserokopie). Dokumenty związane z doświadczeniem zawodowym muszą być wystawione przez osoby trzecie. Nie wystarczy sam życiorys, o którym mowa w lit. b).

Przesłane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Uwaga

Osoba, która zajmie ogłoszone stanowisko, będzie musiała posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego umożliwiające dostęp do dokumentów niejawnych (do poziomu SECRET UE (tajne w UE)). Posiadanie przez kandydatów takiego poświadczenia będzie dodatkowym atutem. Jeżeli kandydaci takiego poświadczenia nie posiadają, ich zgłoszenie zostanie potraktowane jako wyrażenie gotowości do poddania się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2011/292/UE(2).

Ponowna ocena zgłoszeń

Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku 1 do niniejszego ogłoszenia.

Ochrona danych

Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku 2 do niniejszego ogłoszenia.

Równość szans

Instytucje europejskie prowadzą politykę równych szans i przyjmują zgłoszenia bez względu na płeć kandydatów, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, opinie polityczne lub inne, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek ani orientację seksualną.

Z uwagi na niską reprezentację kobiet wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Sekretariat Generalny Rady szczególnie chętnie przyjmie zgłoszenia kobiet.

______

(1) Regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej są określone w rozporządzeniu Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1 - http://eur-lex.europa.eu).

(2) Dz.U. L 141 z 27.5.201 l,s. 17.

ZAŁĄCZNIK  1

WNIOSEK O REWIZJĘ - PROCEDURA ODWOŁAWCZA

SKARGA DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta decyzja jest dla niego niekorzystna, może podjąć następujące czynności:

Wniosek o rewizję decyzji podjętej przez komisję selekcyjną

W terminie dziesięciu dni od daty pisma powiadamiającego o decyzji komisji selekcyjnej kandydat może wystąpić na piśmie o rewizję tej decyzji, przesyłając wniosek z uzasadnieniem na adres:

Council of the European Union

Recruitment Service

Rue de la Loi/Wetstraat 175

1048 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

e-mail: service.recrutement@consilium.europa.eu

Odwołanie
Kandydat może w myśl art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej wystąpić do organu powołującego z zażaleniem na odmowę rewizji decyzji lub na jakąkolwiek inną niekorzystną dla niego czynność, przesyłając w przewidzianym terminie pismo na adres:

Council of the European Union

Advisers Unit, DGA IB

Rue de la Loi/Wetstraat 175

1048 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

Jeżeli opisane wyżej zażalenie zostało odrzucone, kandydat może w myśl art. 91 regulaminu pracowniczego odwołać się do Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.
Skarga do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Kandydat, podobnie jak każdy inny obywatel Unii, może złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich, kierując ją na adres:

The European Ombudsman

1, avenue du President Robert Schuman - BP 40 3

67001 Strasbourg Cedet

FRANCJA

w myśl art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i zgodnie z warunkami ustanowionymi w decyzji 94/262/EWWiS, WE, Euratom Parlamentu Europejskiego z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich(1).

Należy pamiętać, że skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu ustanowionego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 regulaminu pracowniczego na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) skarg lub odwołań do Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.

______

(1) Dz.U.L113z4.5.1994,s.l5.

ZAŁĄCZNIK  2

 OCHRONA DANYCH

Sekretariat Generalny Rady, jako instytucja odpowiedzialna za procedurę wyboru, dopilnowuje, by dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(1).

Podstawą prawną procedury wyboru są: regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej oraz decyzja Rady 2011/292/UE z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE. Za przeprowadzenie procedury odpowiada Dział Rekrutacji i Mobilności w Dyrekcji A 1A "Zasoby Ludzkie". Procedurę nadzoruje kierownik tego działu. Informacje podane przez kandydatów zostają udostępnione pracownikom Sekcji Rekrutacji oraz członkom komisji selekcyjnej, a w razie konieczności - Działowi Doradców Prawnych.

Przetwarzanie danych służy zgromadzeniu informacji o kandydatach na stanowisko w Sekretariacie Generalnym Rady oraz przeprowadzeniu procedury wyboru.

Odnośne dane to:

dane osobowe pozwalające zidentyfikować kandydatów (imię, nazwisko, data urodzenia, płeć, obywatelstwo),
informacje podane przez kandydatów, by ułatwić praktyczne zorganizowanie procedury wyboru (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu),
informacje podane przez kandydatów, by umożliwić dokonanie oceny, czy spełniają oni warunki przedstawione w ogłoszeniu o naborze (obywatelstwo, znajomość języków, kwalifikacje oraz rok ich zdobycia, rodzaj dyplomu/tytułu oraz nazwa instytucji go przyznającej, doświadczenie zawodowe),
w stosownym przypadku - informacje o typie i terminie ważności poświadczenia bezpieczeństwa.

Przetwarzanie rozpoczyna się w dniu wpłynięcia zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest katalogowane i przechowywane przez dwa lata.

Wszystkim kandydatom przysługuje prawo dostępu do danych i ich korygowania. Odpowiednio uzasadnione wnioski należy kierować do Sekcji Rekrutacji pocztą elektroniczną na adres: service.recrutement@consilium.europa.eu.

Kandydaci mogą w każdej chwili odwołać się do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych (edps@edps.europa.eu).

______

(1) Dz.U.L 8 z 12.1.2001, s.l.

ANNEX  3

ANNEXE  3

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024