Wzory dokumentów obowiązujących przy przetwarzaniu danych przez Policję.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 28 stycznia 2020 r.
w sprawie wzorów dokumentów obowiązujących przy przetwarzaniu danych przez Policję

Na podstawie art. 20 ust. 1n ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa następujące wzory dokumentów obowiązujące przy przetwarzaniu danych przez Policję:
1)
wzór protokołu likwidacji systemu, zbioru danych lub zestawu zbiorów danych, zestawu zbiorów informacji, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
wzór protokołu usunięcia danych osobowych z systemu, zbioru danych, zestawu zbiorów danych, zestawu zbiorów informacji, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 7 lutego 2020 r. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Protokół

likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………. ……..…………...…...…………………………..
(numer ewidencyjny) (miejsce i data sporządzenia)

Komisja w składzie:

1. ………………………………………………………………………………...……………………………………..

2. ………………………………………………………………………………………...……………………………..

3. ………………………………………………………………………………………………...……………………..

(dane członków komisji; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe; w przypadkupracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)

działająca na podstawie decyzji nr ……………………………………………………………...……………………..

(oznaczenie decyzji kierownika jednostki organizacyjnej Policji w sprawie likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

w dniu ………………………………………………… 20……. r. przeprowadziła likwidację systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………………………………………………...………………………………………………..

(rodzaj i nazwa likwidowanego systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

przez ………………………………………………………………………...………………………………………… ……………………………………………………………………………………...………………………………….. ……………………………………………………………………………………………...………………………….. ……………………………………………………………………………………………………...………………….. ……………………………………………………………………………………………………...………………….. ……………………………………………………………………………………………………………...………….. …………………………………………………………………………………………………………...……………..

…………………………………………………………………………………………………………...……………..

(opis sposobu likwidacji systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

1. ………………………………………………

2. ………………………………………………

3. ………………………………………………

(podpisy członków komisji)

Uwaga do wzoru:

Dopuszcza się sporządzenie protokołu z zastosowaniem procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te elementy, które służą jedynie wskazaniu miejsca i sposobu wypełnienia protokołu, oraz te, które podlegają skreśleniu jako niepotrzebne.

____________________

* Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Protokół

usunięcia danych osobowych z systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

………………………………. ……..…………...…...…………………………..
(numer ewidencyjny) (miejsce i data sporządzenia)

Komisja w składzie:

1. ………………………………………………………………………………...……………………………………..

2. ………………………………………………………………………………………...……………………………..

3. ………………………………………………………………………………………………...……………………..

(dane członków komisji; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe; w przypadkupracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)

wyznaczona przez ………………………………………………………..…… w dniu …………… 20…… r.

(nazwa administratora danych osobowych lub osoby przez niego upoważnionej)

na podstawie …………………………………………………………………………………………………… (podstawa prawna usunięcia danych)

biorąc pod uwagę zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), usunęła z systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*

……………….………………………………………………………………………….……………………............

…………………………………………………………………………………………………………………..........

(nazwa systemu / zbioru danych / zestawu zbiorów danych / zestawu zbiorów informacji*)

dane osobowe ………………………………………………………………………………......…………………..

......…………………………………………………………………………………………………………………..

…......………………………………………………………………………………………………………………..

(opis usuniętych danych osobowych)

1. ………………………………………………

2. ………………………………………………

3. ………………………………………………

(podpisy członków komisji)

Uwaga do wzoru:

Dopuszcza się sporządzenie protokołu z zastosowaniem procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te elementy, które służą jedynie wskazaniu miejscai sposobu wypełnienia protokołu.

____________________

* Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 sierpnia 2018 r. w sprawie przetwarzania informacji przez Policję (Dz. U. poz. 1636 oraz z 2019 r. poz. 180), które utraciło moc na podstawie art. 105 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024