Badanie CBOS przeprowadzone w sierpniu 2016 roku wykazało, że 40 procent Polaków korzysta w sposób „mieszany” ze świadczeń medycznych, czyli zarówno z usług finansowanych przez NFZ jak i z opłacanej prywatnie opieki medycznej.

Dane gromadzone przez Polską Izbę Ubezpieczeń pokazują natomiast rosnącą popularność polis zdrowotnych. Według informacji podsumowującej pierwszy kwartał 2017 roku liczba ubezpieczonych wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o prawie 30 procent i osiągnęła 2 miliny. Dynamiczny przyrost użytkowników polis widoczny jest zarówno wśród klientów indywidualnych (59-procentowy wzrost), jak i w obszarze rozwiązań grupowych (zmiana o 21 procent).

– Do tej pory Polacy ubezpieczeniami zdrowotnymi posiłkowali się zazwyczaj w razie potrzeby skorzystania z porad specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych, na które w ramach NFZ musieliby czekać średnio kilka miesięcy. Zauważyliśmy jednak, że nastąpiła zmiana tendencji. Osoby posiadające polisy medyczne coraz częściej w ogóle rezygnują z usług NFZ w ramach opieki doraźnej i ambulatoryjnej. Potwierdzają to gromadzone przez nas dane. Najczęściej realizowanymi świadczeniami są wizyty u internisty, ginekologa czy pediatry – wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.

Fakt zastępowania porad w ramach NFZ wizytami i badaniami w ramach zakupionego wcześniej ubezpieczenia potwierdza również przeprowadzone przez Saltus Ubezpieczenia badanie fokusowe na temat wymagań pracodawców i pracowników odnośnie polis medycznych.

Osoby korzystające z nich oczekują, że w ramach ochrony będą miały zapewniony nielimitowany dostęp do praktycznie wszystkich świadczeń zdrowotnych w placówkach zlokalizowanych w całej Polsce. Dotyczy to zarówno listy oferowanych konsultacji lekarzy specjalistów, jak również badań diagnostycznych, zabiegów ambulatoryjnych czy wizyt domowych.

 [-DOKUMENT_HTML-]

– Oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb medycznych, ubezpieczeni coraz częściej spodziewają się, że ubezpieczyciel zapewni im dostęp do dodatkowych pakietów w postaci na przykład usług stomatologicznych, rehabilitacji, opieki okołoporodowej lub uzupełniającej profilaktyki onkologicznej czy kardiologicznej. Podejście to pokazuje, że użytkownicy polis pragną pełnej ochrony, która wyeliminuje konieczność korzystania ze świadczeń NFZ – dodaje Małgorzata Jackiewicz z Saltus Ubezpieczenia.

Ważnym elementem oferty ubezpieczycieli w oczach ubezpieczonych jest również możliwość rozszerzenia ochrony na najbliższych. Oczekują oni uwzględnienia ich w ramach własnej polisy lub zniżki na zakup dodatkowego ubezpieczenia dla każdego członka rodziny.

Celem zwiększenia komfortu pacjentów towarzystwa ubezpieczeniowe sięgają również po nowoczesne technologie wspomagające korzystanie ze świadczeń. Uruchamiane są dedykowane aplikacje mobilne ułatwiające rezerwację wizyt oraz telekonsultacje pozwalające na kontakt z lekarzem bez potrzeby wychodzenia z domu. Uczestnicy badania wskazali, że możliwość sprawnego kontaktu z rejestracją za pośrednictwem rozmowy telefonicznej bądź aplikacji znacząco wpływa na ich wygodę. Oczekują także, że konsultanci infolinii będą potrafili doradzić w wyborze odpowiedniego specjalisty oraz placówki.

Źródło: www.brandscope.pl