Dzięki środkom unijnym w Instytucie Matki i Dziecka już w połowie 2018 roku powstanie system teleinformatyczny, obejmujący zarządzanie dokumentacją medyczną i świadczenie usług on-line. Działać będzie elektroniczna dokumentacja medyczna i elektroniczny obieg dokumentów. Projekt wsparły: Samodzielny Zespół Publicznych ZOZ im. Dzieci Warszawy w Dziekanowie Leśnym, Samodzielny Publiczny ZOZ w Kołbieli, Samodzielny Publiczny ZOZ w Celestynowie i Samodzielny Zespół Publicznych ZOZ w Wieliszewie. Partnerzy będą mogli korzystać z elektronicznych kartotek pacjentów, wystawiać e-skierowania na badania laboratoryjne i diagnostyczne, a także prowadzić e-konsultacje medyczne ze specjalistami z instytutu.

- Chcemy ułatwić naszym pacjentom i jednostkom z nami współpracującym dostęp do instytutu. Stąd pomysł na realizację tego projektu. Dzięki niemu wiele spraw załatwimy drogą elektroniczną, bez konieczności przyjeżdżania do naszej placówki czy też przesyłania papierowej wersji dokumentacji – podkreślił Tomasz Maciejewski, dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

W ramach projektu powstanie osiem e-usług. Pacjent bez wychodzenia z domu zarejestruje się na wizytę, odebrać wyniki czy też sprawdzić swoją dokumentację medyczną. Portal internetowy zwiększy dostęp do informacji o instytucie i pracownikach. Pacjenci dowiedzą się też o świadczonych usługach, wolnych terminach wizyt lekarskich i czasie oczekiwania na badania. Zintegrowany system leczenia usprawni pracę instytutu, obsługę pacjentów i proces wymiany informacji oraz wiedzy między lekarzami. Koszt inwestycji to ponad 7,6 mln zł, a dofinansowanie wyniosło ponad 6,1 mln zł.

 



W drugiej połowie 2017 roku w Instytucie Kardiologii w Aninie wystartują e-usługi na platformie pacjenta i ePUAP. Powstanie elektroniczny obieg dokumentów, w ramach którego zarchiwizowana będzie tradycyjna dokumentacja. Strona internetowa i BIP będą zaktualizowane i dostosowane do potrzeb pacjentów, którzy przez ePUAP złożą wniosek, skargę, oświadczenia czy wymieniać się informacjami z instytutem. Dzięki platformie zarówno pacjenci, jak i pracownicy zyskają łatwiejszy dostęp do dokumentacji medycznej, administracyjnej oraz oferowanych szkoleń i konferencji.

- Instytut Kardiologii jest jednym z pierwszych niemal w całości zinformatyzowanych szpitali publicznych w kraju, jeśli chodzi o dokumentację pacjenta. Teraz przyszła kolej na wprowadzenie e-usług dla pacjentów – powiedział Tomasz Hryniewiecki, dyrektor Instytutu Kardiologii im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Aninie.
W ramach projektu planowane jest uruchomienie sześciu e-usług: platforma pacjenta, e-rejestracja, e-konferencja, e-learning, e-korespondencja, e-dokumentacja. Pacjent samodzielnie zarejestruje się na wizytę, zmieni jej termin lub ją odwoła. Będzie mógł także skorzystać z interaktywnych szkoleń. Realizacja projektu zapewni poprawę warunków i przyspieszy wykonywanie świadczonych usług. Koszt inwestycji to ponad 4,7 mln zł, a dofinansowanie w ramach RPO WM 2014–2020 to niemal 3,8 mln zł.



Źródło: www.mazovia.pl