Pacjenci powinni uzyskać w nim informację o ofercie publicznych i prywatnych placówek medycznych, prawach pacjenta i standardach jakości obowiązujących w danym kraju. Dyrektywa obowiązuje od 25 października 2013 roku., wtedy też powinien powstać polski krajowy punkt kontaktowy.

Punkty takie działają w prawie wszystkich krajach UE, służą one pacjentom, którzy chcą korzystać z leczenia transgranicznego – wynika ze strony internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów. W Polsce tę funkcję pełni jednoosobowo pracownik NFZ, z którym można się skontaktować tylko e-mailowo.

Ministerstwo Zdrowia zdecydowało już w 2013 roku, że punkt takie zostanie utworzony w centrali NFZ. Fundusz twierdzi jednak, że bez polskiej ustawy transgranicznej, która jest procedowana w parlamencie, nie może uwzględnić wydatków na tworzenie i funkcjonowanie KPK w swoim planie finansowym.

Cały artykuł www.gazetaprawna.pl