Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w najnowszej edycji raportu Aktywność ekonomiczna ludności Polski osób pracujących w wieku produkcyjnym jest 15,6 miliona. Natomiast liczba osób objętych grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi według ostatnich danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynosi 1,41 miliona i dynamicznie rośnie. Wzrost ten w III kwartale 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2015 wyniósł 24 procent. Pomimo tego wciąż jedynie 9 procent wszystkich polskich pracowników posiada ochronę w ramach grupowych polis medycznych, które stanowią 80 procent rynku w tej kategorii ubezpieczeń.

– Ten wciąż stosunkowo niewielki procent ogółu polskich pracowników korzystających z ubezpieczeń zdrowotnych pokazuje potencjał do dalszego wzrostu sektora. W takich branżach jak na przykład BPO/SSC grupowe programy ochronne są już dziś standardem jako benefity pozapłacowe dla pracowników. Jednak patrząc z perspektywy rynku jako całości istnieje jeszcze bardzo dużo miejsca do budowania świadomości istnienia tej kategorii produktów. Zwłaszcza w tzw. Polsce regionalnej i sektorze MSP – mówi Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.

Przedstawiciele rynku ubezpieczeń zauważają systematyczny wzrost popularności polis zdrowotnych wśród firm, które jeszcze do niedawna nie korzystały z podobnych rozwiązań. Dzieje się tak nie tylko w dużych miastach, w których świadomość tych produktów jest największa. Wśród branż o rosnącym zainteresowaniu ubezpieczeniami zdrowotnymi są między innymi administracja, jednostki samorządu terytorialnego czy placówki edukacyjne.

– Rozwój ubezpieczeń zdrowotnych spowodował, że jest to produkt atrakcyjny dla szerokiego grona firm, niezależnie od rodzaju, skali i miejsca prowadzenia działalności. Przedsiębiorcy cenią sobie nie tylko możliwość dopasowania zakresu świadczeń do konkretnych potrzeb, ale również partycypacji pracowników w kosztach. Moim zdaniem katalog branż korzystających z tych ubezpieczeń w najbliższych latach będzie się sukcesywnie powiększał – dodaje Małgorzata Jackiewicz.

Oprócz dostosowania produktów do potrzeb i specyfiki działalności nowych klientów ubezpieczyciele muszą się także zmierzyć z konkurencją ze strony wyspecjalizowanych firm medycznych. Ich oferta kierowana jest przede wszystkim do dużych organizacji działających w ośrodkach miejskich. Ubezpieczenia zdrowotne z kolei są bardziej uniwersalnym rozwiązaniem. Dzięki współpracy z różnymi przychodniami i poradniami ubezpieczyciele oferują dostęp do znacznie większej liczby placówek zlokalizowanych w całym kraju.

Źródło: Brandscope

 [-OFERTA_HTML-]