Jak wykazało postępowanie UOKiK, spółka Ogród Zdrowia zachęcała do udziału w darmowych badaniach bez podawania informacji, że chodzi o sprzedaż. Badania prowadzili pracownicy przebrani w kitle lekarskie, a polegało ono w rzeczywistości na wejściu na urządzenie przypominające wagę. Później rozpoczynała się sprzedaż urządzeń do masażu. 

Zaproszenia, które otrzymywali konsumenci nie informowały o handlowym celu spotkania. Jak wykazało postępowanie UOKiK, spółka manipulowała również wysokością cen sprzedawanych produktów, stwarzając wrażenie, że decydując się na natychmiastowy zakup uczestnicy pokazu otrzymają wysoki rabat. Tymczasem, ceny wskazywane przez sprzedawców jako regularne, niepromocyjne, nigdy nie obowiązywały.

Zdaniem Urzędu, spółka Ogród Zdrowia naruszyła zbiorowe interesy konsumentów poprzez ukrywanie handlowego celu spotkania i stosowanie fałszywych upustów. Urząd nakazał przedsiębiorcy zaniechanie niedozwolonych praktyk z rygorem natychmiastowego wykonania i nałożył ponad 35 tys. zł kary finansowej. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że w razie otrzymania zaproszenia na spotkanie należy ustalić, czy będą na nim oferowane towary lub usługi. Ukrywanie handlowego celu takich zaproszeń to jedna z nieuczciwych praktyk, na które skarżą się konsumenci. UOKiK ostrzega także przed podejmowanie decyzji pod wpływem impulsu. 

Ostateczną decyzję lepiej podjąć po sprawdzeniu towaru i porównaniu cen np. w Internecie lub w sklepie. Po  nabyciu produktu można odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, wystarczy wysłać oświadczenie pocztą.

Wiele informacji o zakupach od akwizytora dostępnych jest na stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl.