Statystycznie 75 procent chorych na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc nie wie, że ma POChP i lekceważy objawy, takie jak kaszel czy uczucie duszności. Ze względu na bardzo niski stopień świadomości społeczeństwa na temat tej choroby, kampanii Płuca Polski prowadzi działania, które mają na celu upowszechnić informacje na temat POChP.
W trakcie Seniorady organizowanej 12 czerwca 2016 na terenie Warszawskiej AWF chętni, oprócz zaświecenia latarni morskiej, będą mogli również skorzystać z bezpłatnego badania płuc oraz aplikacji POChP Skaner, za pomocą której można wstępnie ocenić ryzyko zachorowania na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Kolejną imprezą, na której pojawi się kampania Płuca Polski będzie Parada Seniorów organizowana 25 czerwca 2016 w centrum Warszawy.
Celem kampanii Płuca Polski jest wzrost świadomości społeczeństwa na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) oraz informowanie Polaków o zagrożeniach związanych z zachorowaniami.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polskie Towarzystwo Chorób Płuc, wśród 1000 osób palących i niepalących, tylko 3 procent ankietowanych odpowiedziało, że wie, co oznacza skrót POChP. Dalsze 11 procent badanych przyznało, że słyszało ten skrót, ale nie wie, co oznacza, natomiast 86 procent w ogóle nie miało pojęcia, co się za nim kryje. W związku z tym działania podejmowane w trakcie kampanii skierowane są przede wszystkim do społeczeństwa, jak i środowiska medycznego oraz opinii publicznej. We wszystkie działania zaangażowali się eksperci medyczni, liderzy opinii oraz sportowcy, którzy zachęcają do wykonywania badań spirometrycznych. Wszelkie aktywności odbywają się pod patronatem Polskiego Towarzystwa Chorób Płuc i Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej przy wsparciu firmy Boehringer Ingelheim.






