Postępowania toczyły się w związku z negowaniem przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego prawa okręgowej izby aptekarskiej do żądania wszczęcia i uczestniczenia w postępowaniu w sprawie zakazu reklamy aptek.
Zdaniem WSA aptekarze powinni liczyć się z obecnością i uprawnieniami organów samorządu aptekarskiego, którego członkowie stanowią gwarancję należytej jakości usług farmaceutycznych. Stwierdzenie to jest wyjątkowo ważne dla utrzymania wysokiej pozycji zawodowej farmaceutów i rangi samorządu aptekarskiego. Oznacza to, że samorząd aptekarski w trybie art. 31 k.p.a. może składać wnioski do wojewódzkich inspektorów farmaceutycznych o wszczęcie postępowań administracyjnych we wszystkich przypadkach łamania prawa, w których organem wskazanym przez ustawodawcę do egzekwowania odpowiednich przepisów jest wojewódzki inspektor farmaceutyczny.
Zgodnie z uzasadnieniem wyroku z dnia 20 września 2013 r. (sygn. akt VI SA/Wa 712/12) meritum postępowania w sprawie prowadzenia reklamy apteki ogólnodostępnej należy do jej celów statutowych.
Źródło: www.nia.org.pl

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[60912,20003,2560,150,63,3],"dataValuesNormalized":[15,5,1,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Procedury","Akty prawne","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#E5202E","#85BC20","#232323"],"maxValue":83691,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX