W I kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 088 skarg i 1 wniosek, w tym w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia - 1 037 skarg, a w Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia - 51 skarg i 1 wniosek.

Na świadczeniodawców realizujących umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrzono 947 skarg. 54,4 procent wszystkich skarg dotyczyło dostępności do świadczeń, a 26,7 procent - jakości udzielanych świadczeń.

Na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia, w oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia rozpatrzono 141 skarg i 1 wniosek, w tym w oddziałach wojewódzkich - 94 skargi, a w Centrali - 47 skarg i 1 wniosek.

W I kwartale 2014 roku odnotowano spadek liczby skarg i wniosków rozpatrzonych na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia w stosunku do I kwartału 2013 roku.

Spośród 142 skarg i wniosków rozpatrzonych w oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie działalności Narodowego Funduszu Zdrowia, 11 skarg zostało uznanych za zasadne.

Skargi zasadne dotyczyły realizacji skierowań na leczenie uzdrowiskowe, sposobu przekazywania zainteresowanym informacji przez pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz organizacji obsługi pacjentów w oddziałach wojewódzkich NFZ.

Wśród wszystkich skarg i wniosków rozpatrzonych w I kwartale 2014 roku w Narodowym Funduszu Zdrowia jako zasadne uznano skargi dotyczące pobierania opłat za gwarantowane świadczenia, sposobu prowadzenia list oczekujących, odmowy udzielenia świadczenia gwarantowanego, trudności w zarejestrowaniu się na wizytę, wyznaczanie terminów rejestracji, sposobu weryfikacji prawa do świadczeń, wypisywanie pełnopłatnych recept w przypadku nie potwierdzenia prawa do świadczeń w systemie eWUŚ, długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń, braku informacji o czasie oczekiwania na świadczenie, dostępu do gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej, jakości świadczeń stomatologicznych oraz nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy.

W II kwartale 2014 roku rozpatrzono 1 106 skarg, w tym w oddziałach wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia - 1 050 skarg, a w Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia - 56 skarg.

Na świadczeniodawców realizujących umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrzono 975 skarg. 52,8 procent wszystkich skarg w zakresie realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców dotyczyło dostępności do świadczeń, a 26,6 procent - jakości udzielanych świadczeń.

Na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia, w oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia rozpatrzono 131 skarg, w tym w oddziałach wojewódzkich - 85 skargi, a w Centrali - 46 skarg.

W II kwartale 2014 roku odnotowano spadek liczby skarg rozpatrzonych na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia w stosunku do II kwartału 2013 roku.

Spośród 131 skarg rozpatrzonych w oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie działalności NFZ 12 skarg zostało uznanych za zasadne.

Skargi zasadne dotyczyły zachowania pracowników oddziałów, sposobu prowadzenia rozmów telefonicznych, przewlekłego rozpatrywania skierowań na leczenie uzdrowiskowe, czasu oczekiwania na wydanie poświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, przewlekłości procedowania wniosku o zwrot kosztów leczenia poniesionych poza granicami kraju oraz błędnego wystawienia EKUZ.

Wśród wszystkich skarg rozpatrzonych w II kwartale 2014 roku w Narodowym Funduszu Zdrowia jako zasadne uznano skargi dotyczące pobierania opłat za gwarantowane świadczenia, sposobu prowadzenia list oczekujących, odmowy udzielenia świadczenia gwarantowanego, trudności w zarejestrowaniu się na wizytę, wyznaczanie terminów rejestracji, sposobu weryfikacji prawa do świadczeń,  długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń, braku informacji o czasie oczekiwania na świadczenie, jakości świadczeń protetycznych oraz nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy.