Oprócz „personelu białego", podmioty lecznicze, w celu udzielania świadczeń zdrowotnych zatrudniają inny personel - pomocniczy, administracyjny czy techniczny, niezbędny do normalnego funkcjonowania podmiotu leczniczego. Wszystkie niezbędne wymagania prawne wobec pracowników zatrudnianych na określonych stanowiskach lub do pełnienia określonych funkcji w podmiocie leczniczym zawiera ustawa o działalności leczniczej. Ustawa ta jednak nie zawiera treści dotyczących uwarunkowań personalnych, które nie są nie są zawarte też w żadnych innych przepisach. Inne wymogi będzie musiała spełniać osoba współpracująca z pacjentami (np. rejestratorka), a inne ktoś kto nie ma tego kontaktu (np. księgowa). Dlatego też zaleca się korzystanie z pomocy wyspecjalizowanych firm.
Istotne jest, aby stosunku do pracowników administracji, zwłaszcza w zakresie rachunkowości i finansów uwzględnić wymagania zawarte w ustawie o rachunkowości lub ustawie o finansach publicznych (np. wymogi wobec głównego księgowego, audytora).
Należy pamiętać, że głównym celem podmiotu leczniczego jest przywrócenie maksymalnej możliwej sprawności zdrowotnej pacjentom, a niezbędne do zrealizowania tego celu jest odpowiednie dobranie pracowników. Potencjał ludzki, stanowi największą wartość podmiotu leczniczego.


Źródło: www.wartowiedziec.org