Według GIF reklama narusza art. 53 ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu. Naruszony został także art. 56 pkt. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne, który zabrania prowadzenia reklamy zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.
Główny Inspektor Farmaceutyczny uzasadnia swoją decyzję tym, że z reklamy produktu Rostil wynika, że przyczyną żylaków jest osłabienie żył i zakrzepy. Tymczasem zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej mechanizm powstawania żylaków nie jest w pełni wyjaśniony.
Czytaj: Firmy farmaceutyczne wydają coraz więcej na reklamę >>>
Poza tym zgodnie z treścią wskazań do stosowania lek Rostil stosuje się w leczeniu objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki), ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastojów krwi.