Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic natychmiastowe zaprzestanie niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego Rostil, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach radiowych.

W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:

Reklama

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[1496,431,398,121,11,2],"dataValuesNormalized":[13,4,4,1,1,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Akty prawne","Procedury","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#940C72","#007AC3","#85BC20","#E5202E","#232323"],"maxValue":2459,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

Według GIF, reklama narusza art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm.) - dalej u.p.f., zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o jego racjonalnym stosowaniu. Naruszony został także art. 56 pkt 2 u.p.f., który zabrania prowadzenia reklamy zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Główny Inspektor Farmaceutyczny uzasadnia swoją decyzję tym, że z reklamy produktu Rostil wynika, że przyczyną żylaków jest osłabienie żył i zakrzepy. Tymczasem, zgodnie z aktualnym stanem wiedzy medycznej mechanizm powstawania żylaków nie jest w pełni wyjaśniony. Poza tym zgodnie z treścią wskazań do stosowania lek Rostil stosuje się w leczeniu objawów przewlekłej niewydolności krążenia żylnego kończyn dolnych (żylaki), ból, kurcze, mrowienie, obrzęk, zmiany skórne na tle zastojów krwi.

Opracowanie: Magdalena Okoniewska