Jak zapewniał na konferencji prasowej sekretarz urzędu miasta Marcin Stopa, mieszkaniec dzwoniąc na infolinię uzyska odpowiedź na każde pytanie.

"Jeśli sprawa będzie skomplikowana i konsultant nie będzie mógł pomóc, to przełączy telefon do odpowiedniego urzędnika z konkretnego wydziału. Nie będzie już przełączania w nieskończoność czy oczekiwania na połączenie. Chcemy, żeby mieszkańcy dzięki tej infolinii byli lepiej i szybciej obsługiwani" - dodał.

W call center pracuje pięć osób, które zostały przeszkolone we wszystkich wydziałach urzędu miasta w zakresie podstawowych spraw.

Stopa zaznaczył, że infolinia ma spełniać trzy funkcje. „Oprócz informacyjnej także interwencyjną – np. kiedy mieszkaniec zobaczy przewrócony znak czy dziurę w drodze, może zadzwonić i ta sprawa będzie przekazana odpowiednim służbom" - mówił Stopa.

Dodał, że w planach jest również, aby za pomocą call center badać opinię mieszkańców Rzeszowa. "Pracownicy infolinii będą dzwonić i pytać mieszkańców o konkretne sprawy dotyczące miasta. Będzie to rodzaj konsultacji społecznych” - powiedział Stopa.

Uruchomienie rzeszowskiego call center trwało ok. pół roku. Jest to jedna z pierwszych tego typu inicjatyw w kraju. Samorząd Rzeszowa nie podał, ile kosztowało przygotowanie infolinii. Jak zapewnił prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc, koszty były niewielkie. „Tu nie chodzi o pieniądze, ale o lepszą obsługę naszych mieszkańców” - dodał.

Infolinii pod numerem 1 77 88 99 00 dostępna jest od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30; w środy numer jest czynny do godz. 17.00.