Zarząd województwa wydał decyzję określającą kwotę środków przypadających do zwrotu dla projektu, w ramach regionalnego programu operacyjnego. Decyzja – mimo nagłówka "zarząd województwa" – została podpisana przez marszałka bez wymienienia imion i nazwisk członków zarządu województwa, uczestniczących w wydaniu tego rozstrzygnięcia.
WSA uznał, iż rozstrzygnięcie podjęto z naruszeniem art. 46 ust. 2a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, ze zm.). Uchybienie takie ma charakter rażącego naruszenia prawa, skoro na podstawie elementów rozstrzygnięcia nie można stwierdzić, czy decyzja pochodzi od organu kolegialnego, jakim jest zarząd województwa, a wręcz przeciwnie – wskazuje, że decyzję wydał marszałek, podpisując ten akt. Taka wada rozstrzygnięcia nie może być sanowana przez jakiekolwiek domniemania faktyczne, zwłaszcza zaś przez wnioskowanie, że skoro w decyzji użyto sformułowania "zarząd województwa", to popis marszałka jako przewodniczącego zarządu, stanowi dostateczne czy też wystarczające uwiarygodnienie pochodzenia decyzji od zarządu.

Dlatego też ustawodawca postanowił nie bez powodu, że decyzję zarządu województwa, jako organu kolegialnego, znamionuje nie tylko podpis marszałka województwa, ale także przedstawienie imion i nazwisk członków zarządu decydujących o sposobie załatwienia indywidualnej sprawy z zakresu administracyjnej. Skoro zatem ustawodawca nie wymaga podpisów członków zarządu uczestniczących w wydaniu decyzji, czyniąc konstytutywnym podpis marszałka, to właśnie obligatoryjne skonkretyzowanie członków zarządu spełnia odpowiednio funkcję zastrzeżoną dla ich podpisu w decyzji, pozwalając zidentyfikować osoby działające w charakterze organu kolegialnego oraz ustalić zachowanie quorum wymaganego przy podejmowaniu uchwały przybierającej formę decyzji administracyjnej – uznał WSA.

Na podstawie:
Wyrok WSA we Wrocławiu z 6 sierpnia 2013 r., sygn. akt III SA/Wr 315/13