Aplikacja ma wspierać samorządy w przekazywania opieki nad dziećmi z instytucji do rodzin zastępczych. Wskazuje ona wady i zalety organizacji pieczy zastępczej oraz miejsce danego powiatu w rankingu. Narzędzie pozwala sprawdzić, co należy udoskonalić w systemie na poziomie JST oraz daje rekomendacje jak należy tego dokonać. Pozwala również porównywać powiaty o podobnych cechach (m.in. o podobnej liczbie ludności).
Za sprawą aplikacji urzędy powiatowe zdobędą także informacje o kosztach i sposobach zmian w systemie pieczy . Będą mogły również ocenić skuteczność finansowania procesu deinstytucjonalizacji pieczy, zasoby kadrowe oraz szanse na skorzystanie z zewnętrznych źródeł finansowania – np. środków z UE. Na chwile obecną realizowane są spotkania, mające na celu przedstawienie urzędnikom i rodzinom zastępczym zalety korzystania z aplikacji. Odbędą się one w 50 powiatach na terenie całej Polski, a przedstawiciele i twórcy aplikacji odwiedzą m.in. Gdańsk, Warszawę czy Słupsk.
(www.zpp.pl)







