Wspomniane systemy powstają w ścisłej współpracy z przyszłymi użytkownikami, głównie pracownikami starostw odpowiedzialnymi za rejestrację pojazdów czy wydawanie praw jazdy. Jak podkreśla Piotr Woźny, podsekretarz stanu w MC, urzędnicy na co dzień obsługują obywateli, w związku z wiedzą jakie są ich potrzeby i oczekiwania.

W trakcie spotkania przedstawiono harmonogram prac oraz etapy uruchamiania kolejnych komponentów CEPiK 2.0. Od 1 stycznia 2017 roku w systemie przywrócone zostanie tzw. słownikowanie danych – marki pojazdów wprowadzane do systemu będą musiały być zgodne ze słownikami Instytutu Transportu Samochodowego. Pomysł ten poparli przedstawiciele ZPP, którzy zadeklarowali wsparcie w procesie implementacji tego rozwiązania.

Nowe podejście MC do sposobu zarządzania programem CEPiK 2.0, poparł również Przewodniczący Zespołu do spraw Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu, Jan Czajkowski. W jego opinii, zapewnienie udziału w pracach nad systemem wszystkim interesariuszom pozwoli na zakończenie prac nad systemem zgodnie z harmonogramem. Z kolei Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Wydziałów Komunikacji Małgorzata Kaniewska podkreśliła, że resort może liczyć na bliską współpracę szefów wydziału komunikacji starostw powiatowych przy wdrożeniu zmian legislacyjnych oraz w trakcie testowania funkcjonalności systemu.

Przedmiotem spotkania był również projekt systemu elektronicznego obiegu dokumentów EZD RP. Jak podkreślają liderzy projektu po stronie Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), system pozwoli na scyfryzowanie procesów back-office po stronie administracji rządowej oraz stanowić będzie swoisty most informatyczny umożliwiający w przyszłości połączenie systemów informatycznych administracji rządowej oraz samorządowej.

(mc.gov.pl)
 

LEX Omega Administracja Samorządowa
Artykuł pochodzi z programu LEX Omega Administracja Samorządowa
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami