„Wszystko będzie zależało od przyjęcia budżetu, od tego, czy znajdziemy akceptację radnych” – powiedział na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

Spotkanie zorganizowano na Rondzie Powstańców 1863 r. u zbiegu ulic Inflanckiej, Łagiewnickiej i Warszawskiej. Zdaniem Stępnia po przebudowie będzie to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Łodzi.

„Na Inflanckiej od ul. Łagiewnickiej do ul. Zagajnikowej będą po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a od Zagajnikowej do ul. Strykowskiej po dwa pasy z rezerwą do wykonania w przyszłości trzeciego” – poinformowała Katarzyna Mikołajec z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Za 32 mln zł przebudowana ma być jednak nie tylko ul. Inflancka na odcinku 2 km, ale również ul. Zagajnikowa na odcinku 2,5 km. Oprócz nowej podbudowy i nawierzchni jezdni powstaną również chodniki i drogi rowerowe.

„We wszystkich nowych inwestycjach tego typu musi znajdować się droga rowerowa” – wyjaśnił Stępień.

Przetarg na modernizację rejonu ul. Inflanckiej ma być rozstrzygnięty pod koniec stycznia.

20 mln zł ma kosztować przebudowa prawie półtorakilometrowego odcinka ul. Św. Teresy pomiędzy ulicami Traktorową i Szczecińską. Na 52 mln zł szacowany jest natomiast koszt budowy ul. Nowotargowej. Ta ostatnia inwestycja ma być jednak podzielona na dwie części.

„Odcinek od ul. Narutowicza do ul. Tuwima jest realizowany w ramach projektu nowego dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Trzeba jednak pamiętać o tym, że bardzo ważny dla miasta będzie również drugi odcinek, od ul. Tuwima do al. Piłsudskiego. Wiem, że są różne opinie na temat budowy tego odcinka, ale jeżeli nasze miasto ma być dostępne dla wszystkich, którzy chcą skorzystać nie tylko z dworca, ale również wielkiego parkingu czy węzła multimodalnego przy śródmieściu, to musimy myśleć o sieci drogowej, jako o sieci kompletnej. Nie możemy budować kolejnej ulicy, która nagle się kończy” – wyjaśnił Stępień.

Jego zdaniem wszystkie inwestycje drogowe zaplanowane na 2014 r. (są wśród nich również m.in. remonty ulic Romanowskiej i Jaracza oraz al. Unii) są dla łodzian ważne.

„To inwestycje przygotowane, dla których posiadamy już dokumentację lub jest ona w trakcie ukończenia. Uzupełniają istniejącą sieć komunikacyjną albo tworzą zupełnie nową jakość” – powiedział Stępień.

Dodał jednak, że realizacja wszystkich planów będzie zależała od tego, czy zostaną przyznane na nie środki.

Na 2014 r. zaplanowano nie tylko rozpoczęcie nowych inwestycji drogowych, ale również zakończenie kilku już trwających. Do końca września powinny być ukończone prace na ul. Rojnej i ul. Łąkowej oraz na Trasie Górna. Do połowy 2015 r. będą natomiast trwały prace przy trasie W-Z na al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego. W ramach tej inwestycji w tym roku ruszy przebudowa ul. Piotrkowskiej od al. Mickiewicza do ul. Żwirki. Na tym odcinku powstanie nowa trakcja z torami tramwajowymi.