Odpowiedź:

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu może zostać cofnięte w razie wystąpienia określonych przepisami sytuacji.


Uzasadnienie:
Zgodnie z przepisami art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. - o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi - dalej u.w.t., sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży.

  1. posiadanie zezwolenia i wniesienie opłaty,
  2. zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
  3. w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem, okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty wydanego przez gminę,
  4. posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży,
  5. wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
  6. zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany,
  7. prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez radę gminy,
  8. przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.