Podstawą do utworzenia rezerwy subwencji ogólnej jest art. 26 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 80, poz. 526 ze zm.). Środki, które wyodrębniono w formie rezerwy, przeznacza się na dofinansowanie inwestycji na drogach publicznych powiatowych i wojewódzkich oraz na drogach powiatowych, wojewódzkich i krajowych w granicach miast na prawach powiatu, a także na dofinansowanie remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi w granicach miast na prawach powiatu.

W pismach, które skierowano do prezydentów miast, zarządów powiatów i zarządach województw określono kryteria oceny i weryfikacji wnioskowanych inwestycji. Należą do nich m.in.:
- preferowanie zadań inwestycyjnych obejmujących budowę lub przebudowę obiektów inżynierskich, którym nadane zostały jednolite numery inwentarzowe (JNI), posiadających ważną decyzje o pozwoleniu na budowę,
- posiadanie znaczącego udziału środków własnych zarządcy drogi, w wysokości nie niższej niż kwota wnioskowanego dofinansowania,
- pełne wykorzystanie przyznanego w 2010 r. dofinansowania z rezerwy oraz deklarowanego udziału własnego w kosztach dofinansowanego zadania, w kwocie nie niższej niż otrzymane dofinansowanie z rezerwy,

Zaznaczono również, iż w przypadku zgłoszenia większej liczby zadań należy jednoznacznie określić ich kolejność wg ustalonej przez samorząd hierarchii ważności. Należy również zwrócić uwagę, iż ze względu na niewielką ilość środków rezerwy, przedmiotem dofinansowania powinien być tylko jeden projekt w zakresie remontu, utrzymania, ochrony i zarządzania drogami krajowymi i wojewódzkimi. 

Na podstawie: www.mi.gov.pl

Pobierz materiały (.pdf):

Pismo do prezydentów miast             załącznik nr 1                 załącznik nr 2
Pismo do zarządów województw      załącznik nr 1
Pismo do zarządów powiatów           załącznik nr 1