Zarząd dróg wojewódzkich w Olsztynie umowę na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 513 podpisał z firmą Skanska.
Przebudowa trasy jest dofinansowana ze środków unijnych w wysokości 71 mln zł, 4 mln zł to wkład własny zarządu dróg wojewódzkich.
Droga przebiega przez północne powiaty regionów elbląskiego oraz lidzbarskiego. Jest częścią trasy prowadzącej do polsko-rosyjskiego przejścia granicznego w Bezledach; podróżujący w przeciwnym kierunku mogą nią dojechać do drogi ekspresowej nr 7 Gdańsk-Warszawa. Zgodnie z umową, wykonawca ma przebudować istniejące skrzyżowania, wzmocnić konstrukcję jezdni oraz przebudować połączenia z drogami gminnymi. Powstaną także zatoki autobusowe, parkingi oraz ścieżki rowerowe. Inwestycja będzie realizowana przez 2 lata: w tym roku Skanska zmodernizuje ok. 20 kilometrów drogi, a w 2014 roku - pozostałe 11 kilometrów.
Jak podała Skanska, firma do przebudowy drogi ma wykorzystać specjalny materiał, jakim jest mieszanka mineralno-cementowo-emulsyjna. Powstaje ona z ponownego przetworzenia materiałów pochodzących z rozbiórki starej nawierzchni. Uzupełniona o nowe kruszywo, będzie wykorzystana przy wyrównywaniu nawierzchni.
To już kolejna w tym roku umowa na modernizację drogi wojewódzkiej. Wcześniejsze umowy dotyczyły między innymi odcinków Nidzica - Działdowo, Srokowo - Węgorzewo i Lidzbark - Lubawa. Do końca 2015 roku samorząd województwa chce zmodernizować blisko 350 km tras. Oprócz przebudowy szlaków drogowych w północnej i południowo-zachodniej części Warmii i Mazur, zarząd dróg wojewódzkich nadzoruje inwestycje na trasach nr 503 w okolicach Elbląga oraz nr 667 na odcinku Nowa Wieś Ełcka - Biała Piska.