Promowany w ten sposób voucher będzie ważny przez rok od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna lub w którym miało się odbyć wydarzenie, za które klient wniósł zapłatę. W przypadku wycieczek można też zmienić miejsce.

- Zachęcam wszystkich do skorzystania z voucherów i nie odwoływania podróży. W ten sposób wesprzemy polską branżę turystyczną w tym trudnym czasie. To rozwiązanie jest również bezpieczne dla każdego turysty, bo vouchery gwarantowane są przez system zabezpieczeń na wypadek niewypłacalności — powiedział Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Czytaj: Rodzice poczekają na pieniądze za odwołane zielone szkoły>>
 

Jak informują organizatorzy kampanii, wystarczy zapytać touroperatora, hotel czy atrakcję turystyczną o możliwość zamiany wykupionej usługi na voucher. W ten sposób okażemy solidarność z branżą turystyczną. Wartość vouchera nie może być niższa od kosztów poniesionych do tej pory przez klienta.

- Voucher jest niezwykle prosty w realizacji, a pomoc jaką daje polskim przedsiębiorcom i ich pracownikom jest nieoceniona. Zadbajmy o branżę turystyczną teraz, a z pewnością odwdzięczy się ona turystom w przyszłości — podkreśla Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

 

POLECAMY


Vouchery mogą być wydawane przez przedsiębiorców organizujących np.:

  •     imprezy turystyczne,
  •     usługi hotelarskie,
  •     usługi przewodnickie,
  •     usługi pilotów wycieczek,
  •     wystawy i kongresy,
  •     działalność kulturalną (np. kina, teatry, muzea),
  •     działalność rozrywkową, np. koncerty,
  •     działalność rekreacyjną i sportową,
  •     wystawy tematyczne lub imprezy plenerowe.