Jak poinformowała Ewa Stompor-Nowicka, sekretarz Krajowej Rady Radców Prawnych oraz przewodnicząca Kapituły Konkursowej, kancelaria ta została wyróżniona za nowatorskie podejście do zarządzania kancelarią, poprzez zaproszenie do grona wspólników ekonomisty, którego zadaniem jest nieco inne spojrzenie na działanie kancelarii prawnej.
Wyróżnienie przyznano międzynarodowej kancelarii DLA Piper, za wdrożenie szeregu rozwiązań służących usprawnieniu komunikacji wewnętrznej i wymianie informacji na poziomie krajowym i światowym.
Celem Konkursu było wskazanie kancelarii prawnej prowadzącej innowacyjne działania skierowane na swoje produkty, komunikację zewnętrzną, zarządzanie samą kancelarią, w tym sektor IT i HR, zarządzenie potencjałem intelektualnym, nowe metody pracy prawniczej oraz innowacje w dziedzinie sektora szkoleniowego.
Jak podkreśla przewodnicząca Kapituły, zarówno kancelaria wyróżniona, jak i zwycięska, to kancelarie proponujące rozwiązania niepowtarzalne, a przede wszystkim innowacyjne.
Jednym z pierwszych najważniejszych kroków kancelarii Strażeccy, Jaliński i Wspólnicy w stronę innowacyjności było przyjęcie do grona wspólników ekonomisty, który dzięki temu uzyskał znaczną decyzyjność w zakresie związanym z organizacją pracy, optymalizacją przepływu informacji i dokumentacji oraz efektywnością procesów obsługi prawnej. Kolejnym ważnym krokiem było wprowadzenie zaawansowanego systemu zarządzania i nadzoru nad sprawami, w którym kluczowym elementem jest centralny kalendarz rozpraw oraz baza projektów, który pozwala na zaawansowane zarządzanie dużą liczbą spraw sądowych (na koniec roku 2013 było ich ponad 2500).
Z kolei międzynarodowa kancelaria DLA Piper, zatrudniająca 4200 prawników w ponad 30 krajach świata, wdrożyła szereg rozwiązań służących usprawnieniu komunikacji wewnętrznej i wymianie informacji - na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym - dzięki którym doradcy mogą współpracować i wymieniać się informacjami w czasie rzeczywistym, co ma realne przełożenie na tempo realizacji zleceń oraz spójność świadczonych usług pomimo dzielącej zespoły odległości.