Działania komunikacyjne należy prowadzić wielokierunkowo, szczególnie za pośrednictwem internetu. Najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klienta jest bezpośredni kontakt, ale w praktyce jest wiele ograniczeń, aby w ten sposób promować swoją firmę.

Rozwiązaniem jest internet, który co prawda nie zastąpi w pełni bezpośrednich kontaktów, ale pozwala komunikować się z wieloma osobami naraz. To z kolei oznacza możliwość szerokiego dotarcia z informacją o ofercie i zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Dlatego warto korzystać z wielu narzędzi promocji – być obecnym na forach dyskusyjnych, portalach społecznosciowych, prowadzić bloga, dostarczać mediom artykuły i wypowiedzi eksperckie.

Wszystkie te formy kontaktu z klientem powinny być wcześniej przeanalizowane pod kątem zainteresowania grupy docelowej – szkoda energii i czasu na działania podejmowane tam, gdzie nie ma  naszych potencjalnych  klientów. Aktywność w internecie powinna być prowadzona wielokanałowo – to zwiększy prawdopodobieństwo dotarcia do adresatów przekazu. Wymaga to  jednak konsekwencji i wytrwałości – regularne wpisy, stały kontakt z mediami, to konieczny warunek, aby osiągnąć cel.

Należy też liczyć się z koniecznością kontaktowania się z adresatami przekazu. Szczególnie prowadzenie bloga, czy obecność na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych wymaga podtrzymywania kontaktu, udzielania odpowiedzi, a czasem zmierzenie się z niepochlebnymi opiniami lub wręcz atakami.

Celem tak skonstruowanych działań jest wzajemne uzupełnianie się różnych form komunikacji z otoczeniem, których połączenie wzmacnia skuteczność dotarcia z przekazem do klienta.

Zobacz też:

Korzystaj z własnej biblioteki podatkowej >>

  Program Lex Biblioteka Podatkowa można zamówić w księgarni internetowej Profinfo >>