Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe, jednej z firm oferujących usługi dla biznesu (Business Process Outsourcing), w tym outsourcing finansowo-księgowy, wyjaśnia, że są dwa modele, w których przedsiębiorstwa korzystają ze wsparcia konsultingowego firm outsourcingowych. Pierwszym z nich są usługi doradcze świadczone przez outsourcerów w ramach kontraktów. – Obecnie nie ma usług BPO, które nie byłyby poprzedzone audytem, analizą i konsultingiem – stwierdza Krystian Bestry.

Firmy BPO są więc dla klientów naturalnym partnerem ze względu na znajomość specyfiki ich działalności, systemów komputerowych, powiązań biznesowych czy kultury organizacyjnej.

Jak wyjaśnia Krystian Bestry, drugi model dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorca zgłasza się do firmy outsourcingowej z konkretnym problemem lub z chęcią usprawnienia działalności czy rozliczeń w firmie. Dzieje się to na podobnych zasadach jak w firmach typowo konsultingowych.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna