W wystąpieniu RPO zwracała uwagę, że powodem błędnego obliczenia subwencji oświatowej są niejasne przepisy regulujące tę materię. Dodała także, że restrykcyjne egzekwowanie zawyżonych kwot od gmin może pogorszyć sytuację niepełnosprawnych uczniów.
RPO: niejasne przepisy głównym powodem zawyżania subwencji oświatowej>>
"Ministerstwo Edukacji Narodowej podjęło prace nad kluczowymi rozporządzeniami dotyczącymi kształcenia specjalnego. Przygotowano projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. We wzorach orzeczeń stanowiących załączniki do projektowanego rozporządzenia wskazano do wyboru przez zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio rodzaje niepełnosprawności, niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, z uwagi na które będą wydawane orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego." - informuje resort.







