Znaczenie employer branding
\

Mimo kryzysu, popyt na talenty z kluczowych branż rośnie. Ponadto obecne na rynku pracy pokolenie Y jest bardziej wymagające od poprzedników i mniej lojalne wobec pracodawców. Coraz częściej najskuteczniejszą bronią w walce o przyciągnięcie, pozyskanie i utrzymanie najlepszych pracowników jest wizerunek pracodawcy.

Potencjalni pracownicy stojący przed wyborem pracodawcy, kierują się takimi samymi przesłankami co konsumenci stojący przed wyborem produktu spośród różnych marek – stawiają na ten, który wyróżnia się na tle konkurencji, posiada unikalne i znaczące wartości oraz budzi zaufanie. Czym kierują się kandydaci podejmując decyzję o pracy w danej firmie? Konkurencyjne wynagrodzenie, możliwości rozwoju i awansu, udział w niestandardowych projektach, podnoszenie własnej wartości rynkowej, udział w tworzeniu i rozwijaniu firmy oraz kultura organizacji. Te elementy składają się na wizerunek firmy – od niego zależy czy firma zapewni sobie dopływ najbardziej utalentowanych kandydatów oraz utrzyma zaangażowanie i lojalność już zatrudnionych pracowników.

Źródło: www.adecco.pl, stan z dnia 23 października 2012 r.

Data publikacji: 23 października 2012 r.