Jak wskazują autorzy raportu, w ciągu ostatnich dwóch lat na świecie zwiększyła się (18%) liczba respondentów, którzy nie potrafią określić, czy i do ilu zagrożeń bezpieczeństwa doszło w ich firmach. W Polsce obecnie prawie 1 badanych nie wie, ile incydentów związanych z bezpieczeństwem miało miejsce w ich organizacjach, a większość koncentruje się znacznie bardziej na kwestiach zapewnienia zgodności z regulacjami niż na ochronie wartościowych biznesowo informacji. Jednocześnie jednak aż 80% ankietowanych na naszym rynku jest przekonanych, że obecne strategie potrafią skutecznie zapewnić bezpieczeństwo informacyjne w ich przedsiębiorstwach (74% na świecie). Na polskim rynku widać wyraźnie, że chęć rozwoju bezpieczeństwa informacyjnego spotyka się ze znaczącymi ograniczeniami finansowymi. Budżet na te działania wciąż pozostaje na niskim poziomie - stanowi jedynie 2,7% środków przeznaczanych na IT. Dla porównania – globalne wydatki na bezpieczeństwo wynoszą średnio aż 3,8% budżetów IT, które kwotowo są nieporównywalnie większe niż w Polsce.