Najbardziej negatywną cechą wykazywaną wśród menedżerów jest niechęć do przyznawania nagród i pochwał za wykonaną pracę   wskazało na nią 19% pracowników.

Wśród znienawidzonych przez pracowników cech szefów wymienia się niezorganizowanie, chaos w zarządzaniu oraz braki w docenianiu i motywowaniu swoich podopiecznych.
Trzech na czterech pracowników (75%) przyznaje się do krytykowania sposobów zarządzania oraz mówienia źle o swoim szefie za jego plecami, ponad jedna trzecia (37%) robi to regularnie.
Pracownicy cenią najbardziej wśród swoich menedżerów takie cechy jak: zaufanie, otwartość, doświadczenie, przystępność oraz umiejętności organizacyjne.
Z badania można wywnioskować, że pozytywne relacje z menedżerem mają kluczowe znaczenie dla ogólnego zadowolenia z pracy.
Prawie jeden na czterech pracowników (23%) stwierdził, że utrzymuje dobre relacje ze swoimi menedżerami. Niemniej jednak, 14% pracowników stwierdziło, że nie podziela takich pozytywnych stosunków.
Niemal połowa pracowników (43%) nie rozważała poszukiwania nowej posady. Jednak 39% uważa, że złe relacje z szefem stanowią duży powód do niepokoju i stresu. W rzeczywistości, jedna trzecia pracowników (36%), czuje się mniej zmotywowana do działania, a 22% po prostu nie chce pracować.
Paul Devoy, szef Investors in People uważa, że "jeśli pracownicy są niezadowoleni z powodu menadżera, zarząd firmy powinien zareagować, zidentyfikować problem oraz naprawić go   czy to poprzez szkolenia w zakresie zarządzania, poprawy struktury nagród i uznania, czy też upewnia się, że wszyscy pracownicy są zaangażowani w podejmowaniu kluczowych decyzji i tworzenia nowych procesów".