Wysoki zwrot z inwestycji w studia MBA
Jak pokazują wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku, mediana wynagrodzeń absolwentów MBA, którzy zajmowali stanowiska kierownicze i dyrektorskie, wyniosła 14 150 PLN brutto miesięcznie, a co czwarty zatrudniony absolwent studiów MBA, otrzymywał wynagrodzenie powyżej 21 000 PLN.  Oczywiście wynagrodzenia uzależnione są m.in. od branży, wielkości firmy, województwa oraz przewagi kapitału zagranicznego lub polskiego w danym przedsiębiorstwie. Niemniej, pomimo wysokich kosztów, jakie trzeba ponieść na studia MBA (średni ich koszt wyniósł
w Polsce w minionym roku ok. 30 500 PLN), ich absolwenci mogą liczyć na szybki zwrot z tej inwestycji. Niekiedy jest to możliwe już po kilu miesiącach od ukończenia studiów. Jeszcze korzystniej sytuacja przedstawia się wówczas, gdy uczestnik programu MBA przekona do jego współfinansowania swojego pracodawcę. Argumentów przemawiających za tym jest wiele. Wzrastająca efektywność oraz jakość zarządzania menedżera rozwijającego swoje kompetencje w ramach programu MBA, przyczynia się bowiem do osiągania lepszych wyników nie tylko przez niego samego, ale także przez jego zespół, a w efekcie i całe przedsiębiorstwo. Studia MBA przynoszą współfinansującym je stronom możliwość wykorzystania pełnego ich efektu, przy poniesieniu jedynie części kosztów takiego programu (np. jedynie 50%). Ponadto firmy nie tylko wzmacniają w ten sposób zaangażowanie zatrudnianych menedżerów, ale gwarantują sobie także ich większą lojalność, m.in. poprzez zawieranie umów szkoleniowych, obligujących menedżera do pozostawania w zatrudnieniu przez ustalony okres po ukończeniu studiów, co de facto pozwala mu w pełni spłać poczynioną w jego rozwój inwestycję.
W powyższym kontekście koszt współdzielonej z pracownikiem inwestycji w jego rozwój, poprzez realizację studiów MBA, zdaje się być niewspółmierny do potencjalnych korzyści,
zaś koszt zaniechań w tym obszarze, do prawdopodobnych strat.

MBA HR nie tylko dla HR-owców
Jak podkreśla Witold Moszyński - wieloletni dyrektor personalny, wykładowca i współtwórca programu Executive MBA for Human Resources Professionals na Uczelni Łazarskiego
w Warszawie – „Dzisiejsze organizacje, konkurujące ze sobą na rynku rezultatami pracy zatrudnianych przez nie pracowników, muszą dbać o stały rozwój swoich kadr, w tym zwłaszcza menedżerów, zaś sytuacja demograficzna w Polsce, będzie jeszcze dodatkowo wzmagać, już rozpoczętą walkę pracodawców o talenty. Tym samym żaden CEO chcący budować przewagi konkurencyjne, nie powinien zapomnieć o rozwoju m.in. menedżerów pionu pracowniczego, bowiem od ich biegłości w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim,
w znacznym stopniu zależą wyniki firmy. Chcąc stworzyć przestrzeń do profesjonalnej wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy praktykami zarządzania kapitałem ludzkim, zbudowaliśmy z Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego program studiów Executive MBA for Human Resources Professionals, które są odpowiedzią na tę zidentyfikowaną biznesową potrzebę”.

Transfer wiedzy do organizacji, budowa sieci kontaktów i szans biznesowych
Udział w studiach MBA stanowi tak dla uczestników programu, jak i organizacji, w których są oni zatrudnieni, nieocenione źródło inspiracji i transferu sprawdzonych praktyk rynkowych.
Z jednej strony źródłem są tu wykładowcy będący ekspertami w swoich dziedzinach, z drugiej zaś równie cenna jest także wymiana wiedzy pomiędzy samymi studentami, posiadającymi już także swoje własne doświadczenia menedżerskie. Studia podyplomowe pozwalają też budować sieć nowych kontaktów biznesowych, które z czasem mogą się też przydać
w rozwijaniu kariery zawodowej czy budowaniu własnych zespołów w danej organizacji.
Ideą kształcenia podyplomowego jest nie tylko rozwój kompetencji, ale także poszerzanie grona partnerów biznesowych. Student-pracownik staje się członkiem grupy, rozwija się razem z nią i szybko zacieśnia relacje. Podczas studiów spotyka menedżerów z różnych branż, z innym bagażem doświadczeń. W takim środowisku chętnie dzieli się praktykami ze swojej firmy, aby skonfrontować z innymi stosowane narzędzia i metody pracy. To z kolei sprzyja budowie postawy otwartości na dialog i stwarza platformę do potencjalnej współpracy między przedstawicielami danych firm.

Employer Branding
Firma, która wspiera finansowo pracownika w procesie doskonalenia zawodowego, przyciąga do siebie aktywnych i zdolnych ludzi, ukierunkowanych na ciągły rozwój. Pracownicy rzadziej odchodzą z takiej organizacji, bo widzą w niej swoją przyszłość. Aktywne inwestowanie w udział pracowników w programach MBA, staje się zatem magnesem
i motywatorem, nie tylko dla uczestników danej edycji studiów, ale także tych pracowników, którzy czekają na swoją szansę udziału w podobnym programie w przyszłości.

Gdzie studiować?
Wychodząc naprzeciw obecnym trendom rynkowym przygotowaliśmy unikatowy program Executive MBA for Human Resources Professionals (www.mbahr.pl), który wyróżnia silna orientacja biznesowa. Jego celem głównym jest wskazanie relacji pomiędzy funkcją personalną a strategią biznesową organizacji.  Tworzenie wartości na każdym etapie procesu personalnego oraz silny udział w procesie budowania i realizacji strategii rozwoju firmy możliwy jest tylko poprzez wysoką koncentrację programu na najlepszych praktykach oraz nowoczesnych narzędziach i metodach, ocenianych przez praktyków, jako najbardziej skuteczne – wskazuje Dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego
dr Małgorzata Gałązka-Sobotka.
 

Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelnia Łazarskiego zaprasza na Executive MBA for Human Resources Professionals. Sprawdź  - www.mbahr.pl Początek zajęć: kwiecień 2016 r.