Student wymaga od pracodawcy więcej
W wyniku negatywnych wrażeń wyniesionych z procesu rekrutacji, więcej studentówi absolwentów (55%) niż specjalistów (46%) rezygnuje z zakupu produktów lub usług niedoszłego pracodawcy tak wynika z 2. edycji badania Candidate Experience przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Zarazem mniej niż połowa studentów, którzy mają już za sobą doświadczenie rekrutacyjne uważa, że firmy dbają o relacje z kandydatami (45%).
Z badania przeprowadzanego przez Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji wynika, że duża część kandydatów swoje doświadczenia z rynku pracy przekłada na decyzje zakupowe. Co warto podkreślić, częściej negatywne wrażenia wyniesione z procesu rekrutacji mają przełożenie na zakup danego produktu wśród debiutujących na rynku pracy. Taką deklarację złożyło aż 55% studentów i absolwentów, podczas gdy wśród specjalistów mamy do czynienia z wynikiem o 9 p.p. niższym. Dla pracodawców może oznaczać jedno – w przyszłości coraz więcej osób, wówczas już specjalistów, będzie wiązało swoje doświadczenia z rekrutacji z decyzjami zakupowymi.
Młodzi kandydaci są coraz bardziej świadomi zasad przeprowadzania rekrutacji, wiedzą, czego mogą oczekiwać od przyszłych pracodawców. - Studenci i świeżo upieczeni absolwenci to kandydaci o nowym podejściu do rynku pracy. Młodzi pracownicy mają inne oczekiwania i potrzeby. Informacje o świecie czerpią głównie z Internetu, błyskawicznie wyszukując potrzebne informacje na swoich smartfonach. Inaczej szukają informacji o pracodawcy, inaczej też wymieniają się swoimi doświadczeniami. Niezadowolony kandydat, który ofertę znalazł w sieci, w sieci też opowie o swoich doświadczeniach, zachęcając lub zniechęcając do danego pracodawcy – komentuje Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions, inicjatora Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji.
Jak pokazują wyniki badania Candidate Experience więcej studentów (45%) niż specjalistów (29%) uważa, że firmy dbają o wrażenia wyniesione z procesów rekrutacyjnych. Może to wynikać z tego, że część firm prowadzi np. odrębne dedykowane studentom i absolwentom działania employer brandingowe. - Wyniki 2. edycji badania Candidate Experience, potwierdzają, że pokolenie Y, wchodząc na rynek pracy może mieć wpływ na jego przeobrażenie. Z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej firm dostrzega potrzebę dbania o relację z nowym typem kandydata, który za chwilę stanie się ważną siłą na rynku pracy – podsumowuje Marcin Sieńczyk z eRecruitment Solutions.
Źródło: inf. pras. pracuj.pl