Strategia dla firm, które myślą o eksporcie
\

Szkolenie Akademii PARP pomoże w podjęciu decyzji i ułatwi przygotowanie firmy na zmiany. Firmy, które mają dobry produkt i pomysł na rozwój coraz częściej widzą szansę w eksporcie.

Warto podjąć takie wyzwanie, jeśli firma ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku, a także sprawny system zarządzania. Zanim rozpoczniemy podbój rynków zagranicznych, warto odpowiedzieć sobie na wiele pytań związanych z dotychczasową działalnością, analizując kilka ostatnich lat. Jaką mamy pozycję na rynku krajowym, jakie są mocne strony oraz jak firma radzi sobie z zagrożeniami i czy potrafi na nie reagować? Analiza sytuacji przedsiębiorstwa jest koniecznym etapem do podjęcia decyzji. Dzięki niej poznamy aktualne i przyszłe zagrożenia dla przedsiębiorstwa. Będziemy mogli zorientować się, czy firma jest odpowiednio wyposażona i posiada wystarczające moce wytwórcze, aby zaspokoić pod względem ilościowym rynek zagraniczny. Istotnym elementem decydującym o sukcesie eksportu jest także wykwalifikowana kadra pracownicza. Cenna będzie wiedza z zakresu handlu, jak i świadomość różnic kulturowych.

Źródło: inf. pras. akademiaparp.gov.pl, stan z dnia 27 listopada 2012 r.

Data publikacji: 27 listopada 2012 r.