W grudniu przeprowadzono sondaż wśród członków BCC na temat propozycji rządu w sprawie wydłużenia do roku urlopu macierzyńskiego/rodzicielskiego. Większość pracodawców uważa, że nie wprowadza ona w zasadzie żadnych korzystnych z punktu widzenia pracodawców. Na pytanie, czy wydłużenie urlopu rodzicielskiego do roku, które wg szacunków będzie kosztować budżet od 1,4 do 2,5 mld zł rocznie, przyczyni się do wzrostu liczby urodzeń dzieci w Polsce, 58,5% przedsiębiorców odpowiedziało, że nie. Tyle samo twierdzi, że propozycja rządu wydłużenia urlopu rodzicielskiego może obrócić się przeciwko kobietom i spowodować większą niechęć pracodawców do zatrudniania potencjalnych matek. Pół na pół podzielone są odpowiedzi na pytanie, czy z powodu dłuższego czasu przebywania na urlopie rodzicielskim pracodawcy będą częściej zwalniać kobiety po powrocie do pracy. Twierdząco odpowiedziało na nie 52,5% przedsiębiorców. Część ankietowanych, którzy odpowiedzieli na to pytanie przecząco dodała, że firmy będą raczej niechętnie zatrudniać młode, bezdzietne kobiety niż pozbywać się powracających do pracy matek.