Do 30 września każdego roku kalendarzowego pracodawcy muszą udzielić pracownikom zaległego urlopu. Jakie obowiązki się z tym wiążą, jakie problemy mogą wystąpić i jak je rozwiązać, pokazuje procedura: Udzielanie urlopu zaległego opublikowana w LEX Navigator Procedury Prawa Pracy.
Każdy pracodawca zatrudniający pracowników ma obowiązek z początkiem roku kalendarzowego zweryfikować saldo zaległego urlopu, do którego pracownik uzyskał prawo w roku poprzednim, a którego nie wykorzystał w całości lub części oraz go udzielić. W praktyce pracodawcy napotykają pewne trudności i wątpliwości w zakresie realizacji tego obowiązku ustalania. Kwestiami budzącymi wątpliwości są:
- jak pracodawca powinien ustalić termin i wymiar wykorzystania zaległego urlopu;
W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:
{"dataValues":[291,33,23,1,1],"dataValuesNormalized":[17,2,2,1,1],"labels":["Pytania i odpowiedzi","Komentarze i publikacje","Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Akty prawne","Procedury"],"colors":["#940C72","#007AC3","#EA8F00","#85BC20","#E5202E"],"maxValue":349,"maxValueNormalized":20}